Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHybridcykel med bockstyre?
You need to log in to create posts and topics.

Cykelcity är lite stroppiga om man inte är expert på cyklar själv och/eller vill köpa en räser för 20kkr+. Bättre att besöka Bikeplace några hundra meter bort på samma gata. Precis bortanför Udéns sport, jämte pain au francais.

Både jag och min kompis köpte våra Focusar på Bikeplace. Inget stropp där för fem öre. 🙂

Cykelcity må vara kunniga men får man tag i "fel" säljare blir man bara förbannad och går därifrån.

Tyson i Kungsbacka är trevlig att ha att göra med oxå. Men om

BikeTyson i Kungsbacka har krossar. Merida och Focus, tror jag. Merida _vet_ jag. Han tycker bäst om dem. Men Focus landsvägscyklar har han, så kanske CX-cyklar också.

Cykelmagneten i Falkenberg (nu precis vid en avfart från motorvägen) är alltid värt et

För en svensson som vill ha en lite mer allsidig cykel att träna på så är väl ju däcken en av de stora skillnaderna mellan en racer och en cyclocross. Många racers verkar ju inte direkt ha någon plats över för att köra bredare däck.

Sedan fick jag intryc

Andreas, din iakttagelse är rätt. Det är mer utrymmer för lera mellan däck och ram på en cx, samt att de är mer kralligt byggda.

Cyklade förra sommaren med min cx på Gotland med 25 kg packning på pakethållaren. Hade par Continental Gatorskin 28 mm, helt

Mmm, har nyligen kombinerat min CX med ett par Gatorskins... första intrycket är att jag är mycket nöjd med hur dom känns. Dom skulle fått sitt fulltest på Vättern (*mummel mummel*) men det får bli en annan gång.

Jag köpte en hybrid för ett år sen, Nishiki Comp. Skulle ha den för att pendla till jobbet samt motionscykla. Testa om cykling var nåt för mig i motionsväg. Jag rustade den med racepedaler och slicks. Jag måste säga att det är lite av något jag ångrar.

J

Ja skulle säga i allmänhet nej, inte avgörande om man jämför med hybrider i samma prisklass, men du en sittställning som är mer framåtroterad för framför allt mindre vindfång och ett styre som ger möjlighet till mer variation.

I Göteborg så handlar man på Cykelmagneten i Falkenberg, på Bike Tyson i Kungsbacka eller CykelCity på Övre Husargatan. BikePlace är också ett alternativ.
Förstahandsalternativet är dock Cykelmagneten. 🙂

Jag pendlingscyklade ett par år med en hybrid (Nishiki Pro SL). Inget fel på den, men jag blev inte vän riktigt med det raka styret. Jag köpte en med bocksyre (Nishiki Cross Roads, typ cyklocross, eller hybrid med bockstyre), och den är mycket roligare at