Quote from Guest on 13 May 2009, 08:10Kollar runt lite efter en ny pendlarhoj för främst sommarbruk (vintercykel skulle då vara min nuvarande, en 11 år gammal, 7 växlad Batavus som är modell ’pansarkryssaren Potemkin’ vad gäller vikt och smidighet) och lutar fn åt antingen en Kona Drop Dew al
Kollar runt lite efter en ny pendlarhoj för främst sommarbruk (vintercykel skulle då vara min nuvarande, en 11 år gammal, 7 växlad Batavus som är modell ’pansarkryssaren Potemkin’ vad gäller vikt och smidighet) och lutar fn åt antingen en Kona Drop Dew al
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 08:20Som är sagts tidigare på forumet: Satsa på en cross med bockstyre, -du kommer INTE att ångra dig (t+)
Jag hade satsat på Konan.
Pendlar man mycket, SKALL man ha en bra cykel.... kanske gå upp ett steg i komponentgrupp
Som är sagts tidigare på forumet: Satsa på en cross med bockstyre, -du kommer INTE att ångra dig (t+)
Jag hade satsat på Konan.
Pendlar man mycket, SKALL man ha en bra cykel.... kanske gå upp ett steg i komponentgrupp
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:33Håller med om Kona Dew Drop, den var intressant redan med rakt styra (Kona Dr Dew) men ännu intressantare med bockstyre. Skulle jag köpa nu vore den en stark kandidat. Möjligtvis är det en nackdel att den har MTB-växling bak, men å andra sidan har den sto
Håller med om Kona Dew Drop, den var intressant redan med rakt styra (Kona Dr Dew) men ännu intressantare med bockstyre. Skulle jag köpa nu vore den en stark kandidat. Möjligtvis är det en nackdel att den har MTB-växling bak, men å andra sidan har den sto
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:35En typisk hybrid på bilden.
En typisk hybrid på bilden.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:37Jo, det som jag (tror att jag) vill ha är ju en lätt och snabb cykel men som ändå klarar lite kullerstensgator och grus, fast jag vill inte ha fälgbromsar. Skärmar och någon form av enkel pakethållare måste jag besudla cykeln med - det är nödvändigt för a
Jo, det som jag (tror att jag) vill ha är ju en lätt och snabb cykel men som ändå klarar lite kullerstensgator och grus, fast jag vill inte ha fälgbromsar. Skärmar och någon form av enkel pakethållare måste jag besudla cykeln med - det är nödvändigt för a
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:38Min CX (som tyvärr råkade ut för brott på nedre bakgaffelbenet i helgen så det är väl min fd CX) har hål för flaskhållare, är det inte en CX då 😉
Att ensidigt kategorisera cykelmodeller baserat på vilket bromssystem de har är rätt tramsigt, och OP tryck
Min CX (som tyvärr råkade ut för brott på nedre bakgaffelbenet i helgen så det är väl min fd CX) har hål för flaskhållare, är det inte en CX då 😉
Att ensidigt kategorisera cykelmodeller baserat på vilket bromssystem de har är rätt tramsigt, och OP tryck
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:40Det är ett antal detaljer som gör att det blir en hybrid. Det räcker att se geometrin.
Det är ett antal detaljer som gör att det blir en hybrid. Det räcker att se geometrin.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 11:20Annars är det utväxlingen/delarna som är problem.
Det känns onödigt (dumt) med trippel och MTB-kassett
Landsvägs-kassett och möjligtvis kompaktvevparti vore bättre
Annars är det utväxlingen/delarna som är problem.
Det känns onödigt (dumt) med trippel och MTB-kassett
Landsvägs-kassett och möjligtvis kompaktvevparti vore bättre
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 11:26För mig är det där en racer. Oavsett vilka semantiska lekar ni ägnar er åt.
För mig är det där en racer. Oavsett vilka semantiska lekar ni ägnar er åt.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 11:31Varje gång den här tråden kommer upp fastnar den i hurvida det är eller inte är en CX. Detta tror jag inte gynnar frågeställaren som oftast är ny på det här med cykel och bara vill ha ett köp råd.
Om det någon gång kommer upp en fråga om att tävla i CX ka
Varje gång den här tråden kommer upp fastnar den i hurvida det är eller inte är en CX. Detta tror jag inte gynnar frågeställaren som oftast är ny på det här med cykel och bara vill ha ett köp råd.
Om det någon gång kommer upp en fråga om att tävla i CX ka