Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:30Man kan förstå att det är komponenter av lite lägre kvalitet, sämre funktion och kortare livslängd....
Man kan förstå att det är komponenter av lite lägre kvalitet, sämre funktion och kortare livslängd....
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:52Är Appollons Sora sämre än Konans Deore? Eller menar du andra komponenter?
Jag förstår att den inte är i samma kvalitet som en Nishiki Cross Road - hade jag haft råd skulle jag köpt en sådan - men nu pratar vi om en som kostar halva summan...
Är Appollons Sora sämre än Konans Deore? Eller menar du andra komponenter?
Jag förstår att den inte är i samma kvalitet som en Nishiki Cross Road - hade jag haft råd skulle jag köpt en sådan - men nu pratar vi om en som kostar halva summan...
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 12:40Deore är väl ett snäpp över Sora i Shimanos stege.
Jag har Deore bak på vraket, har fungerat i 7 år i året-runt-bruk, i skogen och leran och i saltslasket som pendlare med ett par hundra mil om året. Förutom tvätt och smörning har jag bara bytt trissor o
Deore är väl ett snäpp över Sora i Shimanos stege.
Jag har Deore bak på vraket, har fungerat i 7 år i året-runt-bruk, i skogen och leran och i saltslasket som pendlare med ett par hundra mil om året. Förutom tvätt och smörning har jag bara bytt trissor o
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 13:23för funktionen så är reglagen viktigare än bakväxeln ...
för funktionen så är reglagen viktigare än bakväxeln ...
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:00Är det samma delning på Deore- som Sora-reglage? Alltså att vajern rör sig lika långt mellan lägena? I såna fall är det enkelt att byta reglagen för bättre funktion. Det borde man kunna få cykelhandlaren att göra mot mellanskillnad alternativt göra själv.
Är det samma delning på Deore- som Sora-reglage? Alltså att vajern rör sig lika långt mellan lägena? I såna fall är det enkelt att byta reglagen för bättre funktion. Det borde man kunna få cykelhandlaren att göra mot mellanskillnad alternativt göra själv.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:20Såg på Sportsons hemsida att de uppdaterat priset på Apollon idag till 6999 kr. Verkar som jag borde köpt igår när handlaren precis satt upp nya skyltar med 5999 kr… gissar att de blandat ihop korten lite. Tyvärr hinner jag inte in och kolla igen på några
Såg på Sportsons hemsida att de uppdaterat priset på Apollon idag till 6999 kr. Verkar som jag borde köpt igår när handlaren precis satt upp nya skyltar med 5999 kr… gissar att de blandat ihop korten lite. Tyvärr hinner jag inte in och kolla igen på några
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:32Jag kan inte hålla med om att det inte fungerar med MTB system på pendlarhojen. Jag har en scott hybrid med shimano xt som fungerar alldeles utmärkt. På racern har jag shimano ultegra och det är frågan om jag inte tycker bättre om xtn även om båda fungera
Jag kan inte hålla med om att det inte fungerar med MTB system på pendlarhojen. Jag har en scott hybrid med shimano xt som fungerar alldeles utmärkt. På racern har jag shimano ultegra och det är frågan om jag inte tycker bättre om xtn även om båda fungera
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:33Fick lite efterfrågade specar från Sportson via mail, angående Apollon:
Ram: Hydrotube Aluminium 6061
Styrlager: FSA OEM
Utväxling: Shimano kassett HG-50 11-25
Utväxling fram: Shimano Sora 50-39-30 175mm vevarmar
Fick lite efterfrågade specar från Sportson via mail, angående Apollon:
Ram: Hydrotube Aluminium 6061
Styrlager: FSA OEM
Utväxling: Shimano kassett HG-50 11-25
Utväxling fram: Shimano Sora 50-39-30 175mm vevarmar
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 22:06Vad säger ni om den utväxlingen? Synpunkter någon?
Vad säger ni om den utväxlingen? Synpunkter någon?
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 22:26Du behöver inte trippelparti fram - hellre då 50/39 fram och 12-27 bak.
Du behöver inte trippelparti fram - hellre då 50/39 fram och 12-27 bak.