Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHysteri kring stora lopp.
You need to log in to create posts and topics.

Har noterat en tråkig sak under de senaste åren när den så kallade löparbomen varit.

Dom stora loppen har blivit ännu större, ska man springa Stockholm marathon så måste man hänga på låset för att vara säker på en startplats.
Eller som Midnattsloppet för

Jag tror det kan finnas åtminstone en förklaring till att folk lyser med sin frånvaro på de lite mindre loppen och det är att vi som är lite sämre (läs: 60 minuter på milen eller mer) blir så oerhört sist och ensamma i den typen av lopp. Det kan kännas ga

jag tror helt klart att Anna är nåt på spåren
jag kan dela min egen erfarenhet från små lopp
jag sprang österåkersmilen ca 300 deltagare tor jag, i juni på 66 minuter
det var 2 varv x 5km
första varvet var helt ok men inne på andra varvet stod ingen publ

kan bara hålla med, en av de saker som lockar med att springa ett längre lopp jämfört med att springa en längre sträcka själv är organisationen runt om kring det hela och att man vet att man inte blir själv på sträckorna..

Inget illa om månkarbo, men som

Kan inget annat än att hålla med. Midnattsloppet i Stockholm i år var nog det trängsta jag varit med om hittills. Skall bli spännande att se hur halvmaran i september kommer att se ut..

När jag sprang Hedebyloppet i juni var vi totalt 20 startande i 10 k

Jag håller med er. Det är ju "festen" eller upplevelsen man vill vara med om när man tänker stora lopp som till exempel Stockholm Marathon.
Som någon skrev ovan så kanske folket i byn inte ens vet om att det är ett lopp där. Då känns det lite pinsammt at

Länge sedan jag var engagerad i lokala sportklubbar utom triathlon. Undrar lite över hur man jobbar kring de lokala loppen, om man satsar på att samverka med andra lokala idrottsföreningar, skolor, företag och lokala media, eller om man satsar mer på lång

Själv blir jag alldeles varm när det arrangeras små lopp runt om i landet, det här lite familjära..men ändå inte. (man väljer själv) När arrangörerna inte kräver en hel dag från deltagarna för att avverka en mil..typ. Bara min åsikt.

Fick faktiskt lite av den insikten jag med (som TS) efter Månkarbo. Jag hade turen att vara lite mitt i fältet och hade nog ryggar mest hela tiden att jaga. Inte nån gång hindrades jag att springa i det tempo jag ville/orkade.

Varför skulle jag lägga dub

Jag tror också folk kan tveka inför att anmäla sig till mindre lopp just pga att det mest är snabbare löpare. Men det är inte alltid så. I och med det stora löparintresset ökar även många mindre lopp deltagarmässigt. Dock inte alla kanske? Vore intressant