Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inget träningsprogram som jag följer slaviskt, men jag har som mål att springa 3 ggr/vecka varav en gång ska vara "längre". Det brukar gå ganska bra, visst missar jag något pass då och då och jag är också flexibel och går till gymmet istället om d

Jag tänker att det inte spelar så stor roll om det var sant eller falskt - att det nog var bra att du tänkte om. Om man ska utgå från devisen att det ska kännas när man slutar springa som att man vill göra det igen. Snart.
Om missade träningspass: ibland

Kom precis in efter ett mindre bra pass. Skittungt redan från början. Joggade- gick- försökte igen osv. Kändes ganska misslyckat.

Läste sedan er diskussion och nu känns det klart bättre. Jag kör ett styrkepass nu istället.
Tack för motivationen:D

Camilla, vilket jätteintressant inlägg.

Jag har själv inte sprungit så länge så jag klockrent "vet" vad som spökar alla gånger, men har märkt att det finns mycket att nytt att lära om sig själv vad gäller de här sakerna.

Det jag är lite skeptisk till ä

Jag tycker det är extremt svårt att veta innan hur kroppen kommer att reagera. Innan ett pass så är känslan helt kopplad till det mentala för mig. Jag kan känna mig som utskitet äppelmos men ändå går passet jättebra efter ett tag. Ibland kan jag känna mig

Vilken intressant diskussion. Jag har inte sprungit alls länge och springer nu alldeles för sällan. Ska försöka springa oftare då jag vill springa milen nästa sommar. Men som någon innan sa så ibland känner man sig urstark och det går skit. Då är det inte

Intressant diskussion. Jag vaknade imorse och var inte alls sugen på det långpass som jag planerat för dagen. Benen kändes sega efter fredagens spinning+bodypump, trots vilodag igår. Jag kompromissade med mig själv och bestämde mig för att sticka ut och s

Tack för alla uttömmande svar - visst är det något vi alla behöver fundera över? Själv ser jag mig inte som en person som ger upp i första taget, jag kan tom fnysa lite åt människor som "tror de ska bli förkylda" och ställer in träning efter träning i för

Jag håller SÅ med dig Camilla! (t+)

Jepp, jag gick in med inställningen att det skulle gå skit och det gjorde det. Sprang endast 2.5 km istället för 5 km. Sket i sista varvet. Var inte speciellt trött men motivationen fanns inte. Borde egentligen bitit ihop och fortsatt.