Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 17:42Med risk för att upprepa mig så läste jag nyligen någonstans här på Funbeat, kan ha varit ett gammalt inlägg, jag vet inte, några kloka ord från Lady Godiva (tror jag det var) som gick ut på att hon försökt lära sig springa flera gånger men inte lyckats f
Med risk för att upprepa mig så läste jag nyligen någonstans här på Funbeat, kan ha varit ett gammalt inlägg, jag vet inte, några kloka ord från Lady Godiva (tror jag det var) som gick ut på att hon försökt lära sig springa flera gånger men inte lyckats f
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 18:10Kan nog ha varit jag om det var här, eller den som en gång berättade det för mig om det var IRL. "Inte fortare eller längre än att du kan tänka dig att göra om det imorgon igen", fick jag höra och då plötsligt blev löpning roligt.
Kan nog ha varit jag om det var här, eller den som en gång berättade det för mig om det var IRL. "Inte fortare eller längre än att du kan tänka dig att göra om det imorgon igen", fick jag höra och då plötsligt blev löpning roligt.
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 18:19Exakt det citatet menade jag!
Exakt det citatet menade jag!
Quote from Camilla Höög on 19 October 2008, 18:34Om du ska springa en viss distans eller sträcka så får du inte ge dig själv chansen att ge upp genom att ge möjlighet till att korta ner rundan. Se till att komma iväg halva distansen från hemmet så måste du ta dig hem igen och får då full distans 🙂
Om du ska springa en viss distans eller sträcka så får du inte ge dig själv chansen att ge upp genom att ge möjlighet till att korta ner rundan. Se till att komma iväg halva distansen från hemmet så måste du ta dig hem igen och får då full distans 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 19:04Anders, helt rätt.
Hellasgårdens terrängmil är full av såna svaga ögonblick. Är första sega uppförsbacken för grym mot dina vader så är det lätt att snika in på 5 km i första "korsningen".
Och några km senare så här man valet att vika av vänster på en lät
Anders, helt rätt.
Hellasgårdens terrängmil är full av såna svaga ögonblick. Är första sega uppförsbacken för grym mot dina vader så är det lätt att snika in på 5 km i första "korsningen".
Och några km senare så här man valet att vika av vänster på en lät
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 20:12Vet inte om jag fungerar på ett mer tvångsmässigt sätt, men för mig spelar det verkligen inte någon roll om rundan har genvägar eller inte, jag kör alltid enligt plan om jag inte misstänker skada eller sjukdom.
När vi sprang 6H i Lilla Edet på en bana so
Vet inte om jag fungerar på ett mer tvångsmässigt sätt, men för mig spelar det verkligen inte någon roll om rundan har genvägar eller inte, jag kör alltid enligt plan om jag inte misstänker skada eller sjukdom.
När vi sprang 6H i Lilla Edet på en bana so
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 22:20Följer inte någt program själv, men sneglar på olika principer.
Försöker att varje vecka ha med tre bestämda träningspass; ett snabbhetpass, ett tröskelpass och ett pass längre än 18km. Sen fyller jag ut med andra pass om jag har möjlighet och tid.Men v
Följer inte någt program själv, men sneglar på olika principer.
Försöker att varje vecka ha med tre bestämda träningspass; ett snabbhetpass, ett tröskelpass och ett pass längre än 18km. Sen fyller jag ut med andra pass om jag har möjlighet och tid.
Men v
Quote from Funbeat user on 19 October 2008, 22:30Egentligen är ju kontinuitet viktigast och för att få det ska man undvika skador och sjukdomar. Därför bör man lyssna på kroppen, även om den är rätt vek och gnällig ibland. Så tycker jag egentligen. I praktiken gör jag nästan tvärtom, jag kör på fast kro
Egentligen är ju kontinuitet viktigast och för att få det ska man undvika skador och sjukdomar. Därför bör man lyssna på kroppen, även om den är rätt vek och gnällig ibland. Så tycker jag egentligen. I praktiken gör jag nästan tvärtom, jag kör på fast kro
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 10:28Har aldrig brutit något träningspass men däremot så har jag ibland ändrat ambitionsnivå eller sträcka.
- Brukar alltid börja de två första km med att känna/lyssna på kroppen. Hur känns knäna, musklerna, tickar pulsen på som den ska, något problem osv..?
Har aldrig brutit något träningspass men däremot så har jag ibland ändrat ambitionsnivå eller sträcka.
- Brukar alltid börja de två första km med att känna/lyssna på kroppen. Hur känns knäna, musklerna, tickar pulsen på som den ska, något problem osv..?
Quote from Jan Lundquist on 20 October 2008, 11:04Jag har ju i mitt tidigare liv i princip bara kört pass. Där ska det mycket till innan man kliver av och går ur ur salen. När jag löpt i år har jag redan innan jag gått ut bestämt vad passet ska innehålla eftersom jag kör ett program.
När jag yogar kör j
Jag har ju i mitt tidigare liv i princip bara kört pass. Där ska det mycket till innan man kliver av och går ur ur salen. När jag löpt i år har jag redan innan jag gått ut bestämt vad passet ska innehålla eftersom jag kör ett program.
När jag yogar kör j