Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte kollat genom alla inlägg utan kör på bara...

Min tanke kanske är felplacerad och inte relevant för en sån här typ av webtjänst men som sagt... jag kör på:

Vad vill jag då? Jo: Eftersom jag spelar golf, och tränar golf, vill jag gärna hålla

Bra idé Tommy.
Jag har också efterlyst möjlighet att diffa mellan tex cykling till jobbet och cykelträning men fick inte gehör för det då man ju kan diffa det för sig själv genom att välja vad som ska räknas när man kolla under min träning.
Men det är ju

Det jag skissat på är möjlighet att ange hur pass ansträngande passet var (på den s.k. borgskalan). Sen bör man kunna filtrera kalender etc så att den visar bara de pass som är minst/max x ansträngande. Sen bör kalendern färga passen utefter ansträngnings

Borg-skalan, eller RPE-skalan, finns beskriven här:

http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/uppl.html

Det verkar komplicerat men säkert en bra funktion i sig. Tror inte det skulle lösa min fundering dock. En enkel valfunktion känns fortfarande som ett bra komplement. 🙂

Tommy tänk på att det kan vara av intresse att veta hur mycket tid man lägger på sin sport. Inte bara ur träningssynpunkt utan också ur ett helhetsperspektiv. Typ så här mycket kvalitetstid ger jag mig själv. Sen om du jämför med andra golfare så blir det

Jag tycker ochså att detta verkar jättebra!

Jag har ju kruxet med mitt trädgårdsarbete. Jag vill absolut regga det så att det inte ser ut som att jag bara latar mig. Jag vill ju att funbeat ska vara något som får mig att må gott och just trädgårdsarbete

Du kan ju i alla fall inte tävla med trädgårdsskötesl mot någon som springer marathonlopp. Så på sätt och vis tycker jag det här löser sig självt egentligen. Om jag tittar på min tävlingslista så har jag personer där som ägnar sig åt likartade idrotter so

Tommy, din idé är nog hur bra som helst. Synpunkter på det där verkar dyka upp ungefär varannan månad (och har så gjort i några år) vilket Cia antyder. Diskussionerna brukar mynna ut i det som Per är inne på: Du kan knappast jämföra 2 sporter oavsett vad

Jag håller med Per. Om jag golfade skulle jag regga all min golftid just för att se hur mycket tid jag lagt på det och i vilken utsträckning resultatet förbättrats i relation till det t ex. Jag reggar träning för min egen skull, inte för andras.