Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det dyker ju upp bra idéer hela tiden om vi bara fortsätter att diskutera. Kul att se att lite nya ögon & hjärnor kan bidra till kärt gammalt ämne. Nu har vi ju dessutom utvecklaren på tråden så Olle får väl bedöma vad han kan implementera av det här. Jag

"Hehe. De som tänker ridning = åka häst är väl oftast de som bara sett en häst på TV typ! " Å så Strindberg ...

Vardagsmotion skriver jag ofta bara som en notering ditt eller datt 5 min - sånt som trädgårdsarbete om jag hade en trädgård osv.
Allt som ha

Nu frågar jag utan att kolla, man kan lista sin träning på vad som står i texten. Skriv "vardagsmotion" på såna aktiviteter så kan du få upp tiden du lagt på sånt att dra ifrån, går det också att göra en "not"? Lista allt utom de pass jag märkt "vardagsmo

Den funktionen finns och är jättebra om man för sig själv vill diffa mellan tex cykling - pendling och cykling -träning.
Men jag vill fortfarande kunna ha två "konton" där det ena är det som räknas jmf de jag valt på min lista och det andra bara är för mi

Jag är med Cia.

två konton... högt uppe på önskelistan 🙂

jag bryr mig egentligen inte direkt om tävlingslistan... däremot tycker jag att det skulle bli lättare att ha överskådligt den prestationsförbättrande träningen och den allmänna motionen. Jag skulle helt enkelt

låter bra, det vore nåt att kunna skilja på det - vi alla tycks regga vardagsmotion och vill ha med det, men kunna se skillnaden tydligt, helst hela tiden.

Man kan få två staplar kanske, en för motion och en precis under som heter varav vardagsmotion ell

Istället för att använda Borgskalan kan man kanske använd en procentsats. För t ex löpning, simning etc borde väl 100% vara relevant, men för golf, utförsskidåkning etc kan kanske 25% eller så vara lagom? Defaultvärdet är lämpligen 100%.

Tiden multiplice

Ja Raymond,
det där med ruta att kryssa i för att få regga minutrar "utom tävlan" är precis vad jag vill ha.
För mig är det inte så nödvändigt att diffa mellan olika ansträngningsgrader då jag inte tränar inför tävlingar eller dyl så det skulle inte hjäl

håller med Cia.