Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jonas, kan du utveckla:

"Trädgårdsskötsel kontra friidrotts träning, löpning mot ridning"

Inte helt lätt det här, hur man ska göra.

Apropå golfen så reggar jag det som ett träningspass, för det känns det som... så oavsett hur lång tid det tar så tar jag 18 hål = 90 min och 9 hål = 45 min. Då ser jag både hur många rundor jag gjort och så...

Själv skulle jag främst använda det till att regga när jag cyklar till kontoret nästa varje dag. Jag tycker inte att det är ett träningspass, men det kvalificerar sig ju som att röra på sig, vilket är viktigt rent allmänt.

Men är det inte därför de olika målen finns? Jag kan ju ha ett mål t.ex. att cykla till jobbet 4 dagar/vecka och ett annat mål att styrketräna x minuter eller y gånger per månad. Funkar suveränt tycker jag.

Kanske skulle man göra tävlings/jämförelse-funk

Jag tycker bara att det är svårt att jämföra olika aktiviteter, trädgårdsskötsel kontra friidrotts träning, löpning mot ridning. Utan att göra några som helst värderingar. Själv jämför jag tex djupavslappningsdelen av mina poweryoga pass med tex hårda pas

Tack Jonas för uttömmande svar. Jag är lite känslig när det gäller ridning för det är så många som tror att det är att åka häst, och det kan man också göra men det kan också vara väldigt fysiskt med hög puls, andnöd och mjölksyretunga muskler. Precis som

Hehe. De som tänker ridning = åka häst är väl oftast de som bara sett en häst på TV typ! 🙂

jag skulle vilja ha en extra flik bredvid dagsform och träning som heter vardagsmotion, där jag kan regga om jag promenerar eller cyklar till jobbet å så, trädgårdsskötsel (om jag skaffade mig en krukväxt i lägenheten kanske jag kan vattna den) eller städ

Det har återigen kommit fram bra synpunter i denna evighetsdiskussion tex den att man reggar för sin egen skull och att man kan välja att "tävla" mot (med?) dom som tränar ungefär som man själv gör.

Men jag framhärdar ändå att jag skulle vilja kunna välj

Bra ide Sara, det kan man ju ha som "slaskkonto" för egen del utan dåligt samvete för andra 🙂