Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIdéer till stenåldersträning
You need to log in to create posts and topics.

Brukar köra Coltings stenåldersträning. Terräng/skogslöpning med styrketräningsövningar, med stenar, pinnar, stockar, backar m.m.
Är det någon som har fler bra idéer som ni vill dela med er?
Kör både själv och med en polare.

Ett bra initiativ här Staffan! Jag hoppas tråden får många följare, långt bortom (tidigare!) än Garmin och tröskelträning! Mina spontana idéer är de rätt generiska: fem minuter löpning (t.ex.) fem minuter lyftning och kastning av stora stenar, fem minuter

Den som vill få en uppfattning om hur människorna på (äldre) stenåldern levde kan förmodligen få en bra grund genom att studera de isolerade folkgrupper som man då och då upptäcker i de svårtillgängliga områdena i regnskogsbältet.

Den största delen av ti

Jag tror inte stenåldersmänniskan satt framför en sten och tittade på den 8 timmar om dagen som många gör idag, eller satt i konferensrum på bekväma stolar med ryggstöd.

Istället så lagade man kanske tak med hästskit och lera, högg ner ett par träd med f

Anders, sen när är det "argument" att kasta skit på andra idéer om träning, utan någon som helst motivering eller ens försök till faktabaserat resonemang?

"Stenålders"-diet/träning/tänkande. Varflör inte utvecklas och komma in i bronsåldersträningen?

Apropå stenåldersdiet:http://nitrovegan.blogspot.com/2010/11/stenalderskost.html

@Magnus: Jag aldrig hävdat att jag har kommit med några "argument". (Detta är ett argument: (1) (x)(Fx -> Gx), (2) Fa, (3) Ga.) Men man skulle kunna tänka sig vissa argument, argument för att vissa träningsformer är framgångsrika, där artikeln jag referer

Låter som löpning kombinerat med övningar för funktionell styrka om man nu ska kommentera TS fråga och inte debattera träning/näringslära.
Jag brukar kolla på crossfit.com för övningar som inte kräver någon märkvärdig utrustning.

Så här års kan ju löprundan i skogen kompletteras med ett nappatag med snöskyffeln. Eller dra ungar i pulka. Eller brottas i snö.
Efteråt dricker man, på äkta stenåldersmanér, en stor kopp varm choklad med vispgrädde... 🙂

Jag kan ha läraledda kurser, där ni får betala för att gå i skogen och lyfta stockar.

Brossling, kan vi kalla det... (H)