Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIdéer till stenåldersträning
You need to log in to create posts and topics.

Det ligger säkerligen nåt i det (rent evolutionsmässigt) att anamma liknande "rörelsemönster" och föda för folk som var samlare och jägare. Problemet är dock som det har nämnts att alla dessa samhällen skiljde sig åt sinsemellan. Och det finns studier som

Jag hade glädjen att besöka en stam i Malaysias regnskog för 15 år sen. Dom levde i mångt och mycket som dom alltid gjort och vår guide kallade dom för världens lataste folk. Dom var rätt vassa på att jaga med giftpilar och det fanns gott om apor i djunge

Just det. Samtidigt kan man inte anta att dessa folk (jag antar att det är Semang eller Senoi folken) du refererar till är samma som de under förhistorien. Men det kan ge en inblick hur det kanske kan ha sett ut bland vissa s-j grupper i regnskogsområden.

Och seriöst, även om Colting är bra idrottsman och kan ha nån poäng med sin kost, så har han ingen som helst aning om vad han pratar om när det kommer till "stenåldern".

Varför skall man efterlikna en diet och kultur som "dog ut" för flera tusen år sedan? Det verkar ju lite... efterblivet? 🙂

Har för mig att en del som "försökt leva stenåldersliv" kom fram till att det var mkt jobb i inledningen, skaffa grundverktyg, tak över huvudet (de lokala förutsättnignarna varierar), kläder.
När detta var avklarat var i princip deras arbetsdag i genomsn

BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/31890000-31899999/640x480/31896824.jpg?0

Robinsongängen verkar ha svårt att klara sig utan hjälp.

Jo men den gången det var en same med i en tidig årgång, verkade han ju inte tycka att överlevnaden på en varm ombonad ö var speciellt besvärlig, så det kanske mest handlar om att intrigerande storstadsbor har lite svårt att anpassa sig?

Stenålderspromenaden... Man går omkring i skogen med tajts och minimalistiska skor och slår på saker med pinnar och brottas lite med förbipasserande. Förmodligen det tramsigaste träningsrådet under de senaste femton åren. Om man aspirerar på att bli en bä