Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIdéer till stenåldersträning
You need to log in to create posts and topics.

Lars! (t+)

Härligt att man kan gå till ett forum och ställa en fråga och så får man bara en massa smuts kastat tillbaka. Är det så upprörande med alternativa metoder för träning?

Ställer frågan som jag uppfattar TS fråga så här utan ta med stenålder då det är ett s

Usch, vad alla är neggo nu då! Har ni glömt bort att träning ska vara roligt också? Det är ju jättekul att springa runt i skogen. Om man har lite fantasi kan det bli riktigt bra träning för koordination, core och balans. Släng in några klassiska löpteknik

Enligt vissa så föddes jag på stenåldern.
Nog för att jag tyckte det var ett lyxliv, men tiderna ändras.
1938 - 45.
Det var inte mycket köpta saker som ingick i den tidiga uppväxten.
Egen tillverkning var vanligast eller hjälp från pappa.

Hur lever barn

Jag tror inlägg två satte tonen. 🙂

Jag är född -71 men snickrade mina k-pistar själv.

Mina barn (8 och 9) leker med vad som helst; kottar, lustiga träbitar, sönderklippta reklamblad, fina stenar, konstiga pinnar. Ja, allt möjligt gammalt skräp som tyvärr blir helt omöjligt att kasta. Priset på leksaken har inget som helst korrelation till

Ja Fredrik.
Man kan väl inte kalla barnålder ej ens förra årtusendet för stenålder, men nog var ens rörelsemönster om tillgång fanns till natur utan logik.

Mina föräldrar tyckte det var bara bra att vi barn ( 4 st. ) tog sig fram på möjliga och omöjliga

Varför dissa ett fantastiskt sätt att träna upp både konditon, koordination och styrka på? Dessutom verkar det hur kul som helst!

Jag har aldrig själv testat "stenåldersträning" men vet att barns framfart i skog och mark samt på olika slags hinderbanor,

Förslag:

-Klä av dig naken, tälj ett spjut och jaga en björn för att få det lite varmare.

-Samla kottar "the hard way" dvs genom att hoppa över stenar och klättra upp i träd.

-Dra en stock och hoppa på ett ben. Byt sedan ben. Lämpligt att börja med 3x6