Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIdag sa polisen
You need to log in to create posts and topics.

Hej Per.

Fredrik skriver

"Jag tror inte nån kan trafikreglerna. Och det behöver man ju heller inte för att ha körkort."

Och du undrar.

"Vilka trafikregler är det man inte behöver kunna? Skulle vara intressant att veta."

Jag vet inte men jag tror a

Den acceptabla nivån höjs dock drastiskt när man väl bryter mot nån av de lagar man missade på provet.

Hej Per.

"Den acceptabla nivån höjs dock drastiskt när man väl bryter mot nån av de lagar man missade på provet. "

Jaså gör den det. Det visste jag inte. Men på vilket sätt skulle den höjas då?
Det vore kul att få veta det.

Vänligen

P

Jag måste vara otroligt dum som tror att alla lagar gäller och inte bara de man klarade på ett prov.

Per,
Är det din uppfattning att det är ett lagbrott att ha körkort men inte kunna alla trafikregler?
Eller att inte kunna alla lagar?

Nej men om du bryter mot lagen lär du väl få straff oavsett om du hävdar att "den frågan hade jag fel på på körkortsprovet men jag fick körkortet ändå"
I USA kanske man kunnat stämma uppkörningsläraren? 😉

AT,
Alltså som jag skrivit hela tiden.

Snacka om ordvrängeri och att lägga ord i min mun.

OK, jag läste inte tillbaka vad du skrivit tidigare Fredrik - fick bara intrycket av ditt sista inlägg att du inte tyckte så men det var feltolkat...

-AT-
I USA så fick jag kommentaren
"tja det värsta lagbrottet du gjorde var att du körde för fort i villaområdet." av kontrollanten efter att ha klarat uppkörningen.

Fördelen med USA - (iallafall Colorado) är att cyklar och bilar är lika inför lagen..