Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 12:14Råkade ut för en liknande grej för nån dag sen...
Stockholmssyndrom?
Råkade ut för en liknande grej för nån dag sen...
Stockholmssyndrom?
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 12:37Jag tycker att det fungerar bra i stockholm. Det är som att alla bilister tycker lite synd om en för att man cyklar runt i snön och visar mer hänsyn.
Jag tycker att det fungerar bra i stockholm. Det är som att alla bilister tycker lite synd om en för att man cyklar runt i snön och visar mer hänsyn.
Quote from Bertil Nolheim on 19 December 2009, 15:14Jag tycker bilisterna har börjat visa mindre hänsyn på senare år. Förr var det som om de var livrädda för att man skulle ramla ut i gatan i halkan, men nu kan de köra förbi jättenära fast det är snorhalt. :((
Jag tycker bilisterna har börjat visa mindre hänsyn på senare år. Förr var det som om de var livrädda för att man skulle ramla ut i gatan i halkan, men nu kan de köra förbi jättenära fast det är snorhalt. :((
Quote from Funbeat user on 19 December 2009, 16:07För att det blivit lagstyrt hur det ska ageras? Fot i gatan, STOP, inte fot i gatan, GASA!
För att det blivit lagstyrt hur det ska ageras? Fot i gatan, STOP, inte fot i gatan, GASA!
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 23:23Gör som min bror som cykelpendlar i London, ha en sten i handsken och smäll till den sidospegel som kommer för nära dig när du cyklar. 😉 Vet inte om det hjälper till bättre stämning i trafiken för "krig" mellan bilister och cyklister verkar oundviklig.
Gör som min bror som cykelpendlar i London, ha en sten i handsken och smäll till den sidospegel som kommer för nära dig när du cyklar. 😉 Vet inte om det hjälper till bättre stämning i trafiken för "krig" mellan bilister och cyklister verkar oundviklig.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 00:42Bestämde mig för några år sedan att inte "dras med", det var ett val jag gjorde och det fungerar bra. Betraktar mig själv som "laglydig" men det är ibland svårt att veta om det stämmer, vilket denna tråd visar. Bestäm dig du också 🙂
Bestämde mig för några år sedan att inte "dras med", det var ett val jag gjorde och det fungerar bra. Betraktar mig själv som "laglydig" men det är ibland svårt att veta om det stämmer, vilket denna tråd visar. Bestäm dig du också 🙂
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 12:32En liten reflektion bara.
Är det nån som blir förvånad över att poliser inte kan alla lagar?
Dom har ju Sveriges kortaste utbildning! 1,5 år plus 6 månaders praktik.
Under den tiden ska dom lära sig lagar och regler, träna, lära sig skjuta snabbt, köra b
En liten reflektion bara.
Är det nån som blir förvånad över att poliser inte kan alla lagar?
Dom har ju Sveriges kortaste utbildning! 1,5 år plus 6 månaders praktik.
Under den tiden ska dom lära sig lagar och regler, träna, lära sig skjuta snabbt, köra b
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 12:35Fast man kan ju tycka att trafikpoliser ska kunna de lagar och regler som gäller i trafiken.
Fast man kan ju tycka att trafikpoliser ska kunna de lagar och regler som gäller i trafiken.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 12:36Det håller jag absolut med om.
Det håller jag absolut med om.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 12:43Eller vara medveten om att man inte vet allt, att det man tror kanske inte är detsamma som det andra vet. En viss ödmjukhet inför uppgiften.
Eller vara medveten om att man inte vet allt, att det man tror kanske inte är detsamma som det andra vet. En viss ödmjukhet inför uppgiften.