Quote from Rasmus Olsson on 22 December 2009, 12:55Den som har körkort ska kunna trafikreglerna. Gäller även polisen.
Den som har körkort ska kunna trafikreglerna. Gäller även polisen.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 14:20Mats
Vad jag menade med att "dras med" var att vi andra skötsamma betraktas som cyklister som alla andra dvs puckade dårar okunniga i trafikregler.
Jag skulle nog ha skrivit: alla dras över en kam.
Mats
Vad jag menade med att "dras med" var att vi andra skötsamma betraktas som cyklister som alla andra dvs puckade dårar okunniga i trafikregler.
Jag skulle nog ha skrivit: alla dras över en kam.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 15:26Jag tror inte nån kan trafikreglerna. Och det behöver man ju heller inte för att ha körkort. Precis som att man inte behöver kunna alla svenska lagar för att vara svensk medborgare, kunna alla arbetsmarknadslagar för att arbeta, alla cykelregler för att t
Jag tror inte nån kan trafikreglerna. Och det behöver man ju heller inte för att ha körkort. Precis som att man inte behöver kunna alla svenska lagar för att vara svensk medborgare, kunna alla arbetsmarknadslagar för att arbeta, alla cykelregler för att t
Quote from Fredrik Närenfors on 22 December 2009, 17:37Vilka trafikregler är det man inte behöver kunna? Skulle vara intressant att veta.
Samma sak på en cykeltävling. Kul när man blir diskad.......
Vilka trafikregler är det man inte behöver kunna? Skulle vara intressant att veta.
Samma sak på en cykeltävling. Kul när man blir diskad.......
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 17:50Ringklocka.
Ringklocka.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 18:29Att inte behöva kunna regler/lagar är inte detsamma som att det är ok att bryta mot dem. Så länge man inte bryter mot lagar/regler är det helt ok att inte känna till dem.
För att få körkort räcker det till exempel med att visa upp att man vid ett givet ti
Att inte behöva kunna regler/lagar är inte detsamma som att det är ok att bryta mot dem. Så länge man inte bryter mot lagar/regler är det helt ok att inte känna till dem.
För att få körkort räcker det till exempel med att visa upp att man vid ett givet ti
Quote from Rasmus Olsson on 22 December 2009, 18:57Och vad jag vet ska inte en polis vara den som dömer, det gör domstol. Polisen ska ta upp en anmälan när ett brott skett, och lämna till åklagare. Inte döma offret.
Och vad jag vet ska inte en polis vara den som dömer, det gör domstol. Polisen ska ta upp en anmälan när ett brott skett, och lämna till åklagare. Inte döma offret.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 19:20Bl a därför "domare" och inte domare.
Bl a därför "domare" och inte domare.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 20:14Helt rätt Fredrik, och liknelsen med tävlingsregler i cykling är bra. Det finns massor av trafikregler som man inte kan, men det funkar ändå därför att de implementeras genom sunt förnuft och trafikvana. De har helt enkelt inkorporerats i vårt ryggradstän
Helt rätt Fredrik, och liknelsen med tävlingsregler i cykling är bra. Det finns massor av trafikregler som man inte kan, men det funkar ändå därför att de implementeras genom sunt förnuft och trafikvana. De har helt enkelt inkorporerats i vårt ryggradstän
Quote from ellen olsson on 24 December 2009, 12:53Uppenbart tjänstefel. Att ta reda på vilka poliserna var är det enda raka. De behöver feedback.
Uppenbart tjänstefel. Att ta reda på vilka poliserna var är det enda raka. De behöver feedback.