Quote from Guest on 19 September 2009, 10:16Mäkta imponerad av er som klarat av IM!
Verkar som simningen går på dryga 1 timmen, cyklingen på 5h och maran på 3,5h för de som klarar det under 10h. Imponerande!
Nu till frågan... vad har ni för pers på de enskilda grenarna? som maran, VR, vansbro ka
Mäkta imponerad av er som klarat av IM!
Verkar som simningen går på dryga 1 timmen, cyklingen på 5h och maran på 3,5h för de som klarar det under 10h. Imponerande!
Nu till frågan... vad har ni för pers på de enskilda grenarna? som maran, VR, vansbro ka
Quote from j sollerman on 19 September 2009, 10:26Tror inte du ska blanda in VR i detta. För där får man väldigt mycket gratis genom klungkörning.
Tror inte du ska blanda in VR i detta. För där får man väldigt mycket gratis genom klungkörning.
Quote from Håkan Öhling on 19 September 2009, 13:28Skulle tro att du får svårt att få nåt svar på detta. De flesta jag känner som kört IM sub10 har aldrig simmat Vansbro eller cyklat VR "på tid" eller sprungit marathon utan uppvärmning 180k cykel...
Själv har jag simmat Vansbro på 34 och cyklat VR på 8.3
Skulle tro att du får svårt att få nåt svar på detta. De flesta jag känner som kört IM sub10 har aldrig simmat Vansbro eller cyklat VR "på tid" eller sprungit marathon utan uppvärmning 180k cykel...
Själv har jag simmat Vansbro på 34 och cyklat VR på 8.3
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 16:52Låter bra Torbjörn. Vad gör du på IM då?
Låter bra Torbjörn. Vad gör du på IM då?
Quote from Elias Engqvist on 19 September 2009, 16:55Jag har inte gjort det under 10 timmar - jag har gjort det under 13:46. (Fast jag började med triathlon lite sent i livet)
Och har simmat Vansbro på 58 cyklat Vättern på 11:30 och sprungit (sthlm) marathon på 4:45...
Så kan det va!
Jag har inte gjort det under 10 timmar - jag har gjort det under 13:46. (Fast jag började med triathlon lite sent i livet)
Och har simmat Vansbro på 58 cyklat Vättern på 11:30 och sprungit (sthlm) marathon på 4:45...
Så kan det va!
Quote from Håkan Öhling on 19 September 2009, 19:53PB 9.21
PB 9.21
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:03Hej Torbjörn!
Skulle inte du kunna avslöja din träningsplan?
Körde själv i Kalmar i år, höll på "lite" längre tid jämfört med ditt PB och vill därför förbättra mig.
Vad har du för bakgrund?
Hur mycket simmar, cyklar och springer du per vecka?
Vad är ett l
Hej Torbjörn!
Skulle inte du kunna avslöja din träningsplan?
Körde själv i Kalmar i år, höll på "lite" längre tid jämfört med ditt PB och vill därför förbättra mig.
Vad har du för bakgrund?
Hur mycket simmar, cyklar och springer du per vecka?
Vad är ett l
Quote from Håkan Öhling on 21 September 2009, 22:00haha - nu hade jag ju också lite mer tid på Kalmar i år (9.44) eftersom jag blev så himla trött efter cyklingen...
Min bakgrund är att jag tävlingssimmade i 15 år på 70-80-talet utan nån större framgång. Men jag lärde mig att träna och att träna mycket.
haha - nu hade jag ju också lite mer tid på Kalmar i år (9.44) eftersom jag blev så himla trött efter cyklingen...
Min bakgrund är att jag tävlingssimmade i 15 år på 70-80-talet utan nån större framgång. Men jag lärde mig att träna och att träna mycket.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:07Intressant att läsa, själv ska jag ha Kalmar som mål för nästa år.
Vad tror ni om hur man lägger upp en normal träningsvecka nu under vintern, å hur skiftar man sen över det till den tid då säsongen börjar?
Intressant att läsa, själv ska jag ha Kalmar som mål för nästa år.
Vad tror ni om hur man lägger upp en normal träningsvecka nu under vintern, å hur skiftar man sen över det till den tid då säsongen börjar?
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:22Håller med, intressant läsning. Själv siktar jag på Kalmar 2011. Skall just till att börja lära mig simma och det kommer nog ta ett tag. Men har som mål att komma under 10h om kanske 4 år, får bara hoppas man inte är för gammal ännu(24).
Här finns intress
Håller med, intressant läsning. Själv siktar jag på Kalmar 2011. Skall just till att börja lära mig simma och det kommer nog ta ett tag. Men har som mål att komma under 10h om kanske 4 år, får bara hoppas man inte är för gammal ännu(24).
Här finns intress