Quote from ellen olsson on 23 September 2009, 12:03> spring till jobbet (sparar den tid bilåkningen tar). Hem en dag och dit nästa (bilen kvar på jobbet.
Varför bil? Det är bättre att kombinera med cykel eftersom cykling ingår i en triathlon - till skillnad från bilåkning... 😉
> spring till jobbet (sparar den tid bilåkningen tar). Hem en dag och dit nästa (bilen kvar på jobbet.
Varför bil? Det är bättre att kombinera med cykel eftersom cykling ingår i en triathlon - till skillnad från bilåkning... 😉
Quote from j sollerman on 23 September 2009, 12:37"Sövde är en betydligt bättre investering än Vansbro. Du får simma nästan lika mycket och sen köra resten också och testa utrustning och näring mm. Dessutom i en trevlig miljö"
Och anmälningsavgiften är billigare till sövd;)
"Sövde är en betydligt bättre investering än Vansbro. Du får simma nästan lika mycket och sen köra resten också och testa utrustning och näring mm. Dessutom i en trevlig miljö"
Och anmälningsavgiften är billigare till sövd;)
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 13:11Reine: Ja visst var det en underbar dag! Jag upptäckte även på mitt första simpass efter ö till ö att min simteknik hade färbättrats betydligt trots att den under tävlingen begränsades av väska, skor, flytande isblock (det skulle nästan ha kunnat vara is
Reine: Ja visst var det en underbar dag! Jag upptäckte även på mitt första simpass efter ö till ö att min simteknik hade färbättrats betydligt trots att den under tävlingen begränsades av väska, skor, flytande isblock (det skulle nästan ha kunnat vara is
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 16:03Anders: Tack för tipset ang. Sövde 0.5IM, kör nog hellre den än Vansbro.
Peter: Vi kommer nästa år med, definitivt. Nu känns det som att man "bara" behöverträna, inte lära sig crawla, testa ut vätskesystem och köpa utrustning. Nu är det bara att köra!
T
Anders: Tack för tipset ang. Sövde 0.5IM, kör nog hellre den än Vansbro.
Peter: Vi kommer nästa år med, definitivt. Nu känns det som att man "bara" behöverträna, inte lära sig crawla, testa ut vätskesystem och köpa utrustning. Nu är det bara att köra!
T
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 19:14Nån måste ju styra upp hejaklacken, så jag tar på mig det ansvaret även inför nästa år!
Nån måste ju styra upp hejaklacken, så jag tar på mig det ansvaret även inför nästa år!
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 08:30Jag kommer nog försöka satsa både på Stockholm marathon och Sövde. SM för att få fler marathon i kroppen och Sövde som genrep för helheten.
Nu har jag inte som mål att gå under 10 timmar på min första Järnman men en bra tid är ju aldrig fel. 🙂
Jag kommer nog försöka satsa både på Stockholm marathon och Sövde. SM för att få fler marathon i kroppen och Sövde som genrep för helheten.
Nu har jag inte som mål att gå under 10 timmar på min första Järnman men en bra tid är ju aldrig fel. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 10:55Jag gjorde mitt första triathlon nånsin iochmed IM i Kalmar i år. Inte under 10 h men iaf under 12 (11.42). Jag gjorde halvmaran i Stockholm på 1.28 blankt och tror jag kan göra en mara runt 3.10, ändå tog maran i kalmar 4,07.....
Jag har också problem m
Jag gjorde mitt första triathlon nånsin iochmed IM i Kalmar i år. Inte under 10 h men iaf under 12 (11.42). Jag gjorde halvmaran i Stockholm på 1.28 blankt och tror jag kan göra en mara runt 3.10, ändå tog maran i kalmar 4,07.....
Jag har också problem m
Quote from Funbeat user on 25 September 2009, 15:16Och som sagt så är Sövde perfekt läge att testa cykelformen, de flesta får samma snitthastighet i Kalmar sen...
edit: efter att ha kollat upp Torbjörns tider kan jag se att det inte stämmer till 100%, han skulle cyklat 16 sek långsammare i Sövde för att
Och som sagt så är Sövde perfekt läge att testa cykelformen, de flesta får samma snitthastighet i Kalmar sen...
edit: efter att ha kollat upp Torbjörns tider kan jag se att det inte stämmer till 100%, han skulle cyklat 16 sek långsammare i Sövde för att
Quote from Håkan Öhling on 26 September 2009, 21:31Haha - där ser man... 🙂
Haha - där ser man... 🙂
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 23:53Intressant diskussion att följa. Själv har jag installerat en motioncykel på kontoret, där men ändå bara sitter stilla. http://www.youtube.com/watch?v=IW4XBh_OKok
Satsar på att göra min första i Kalmar 2010. Körde Ö-till-Ö i år och det gav klar mersmak.
Intressant diskussion att följa. Själv har jag installerat en motioncykel på kontoret, där men ändå bara sitter stilla. http://www.youtube.com/watch?v=IW4XBh_OKok
Satsar på att göra min första i Kalmar 2010. Körde Ö-till-Ö i år och det gav klar mersmak.