Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 23:39Se där ja!
Hängde inte med på varför inte IM-människor kör maraton, vr, Vansbro på tid? eller siktar på den bästa tiden man kan, är kanske mer vad jag menar..
Se där ja!
Hängde inte med på varför inte IM-människor kör maraton, vr, Vansbro på tid? eller siktar på den bästa tiden man kan, är kanske mer vad jag menar..
Quote from Håkan Öhling on 22 September 2009, 08:40Mycket enkelt. Vansbro tar för lång tid från träning - två dagars transport för bara 40-50 min träning. Marathon sliter för mycket på kroppen och hindrar effektiv träning i en vecka eller mer. Vättern kan man kanske köra som effektiv träning men det har i
Mycket enkelt. Vansbro tar för lång tid från träning - två dagars transport för bara 40-50 min träning. Marathon sliter för mycket på kroppen och hindrar effektiv träning i en vecka eller mer. Vättern kan man kanske köra som effektiv träning men det har i
Quote from ellen olsson on 22 September 2009, 08:47VR är ett motionslopp. Om man vill cykla på tid och skippa sponsringen av Motala IF m.m. så kollar man SCF:s och andra cykelförbunds tävlingskalendrar.
VR är ett motionslopp. Om man vill cykla på tid och skippa sponsringen av Motala IF m.m. så kollar man SCF:s och andra cykelförbunds tävlingskalendrar.
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 09:57ach so, då är jag med på banan igen!
ach so, då är jag med på banan igen!
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 08:22Ångrar lite att jag så snabbt anmälde mig till sthlm marathon då mitt huvudmål är IM i kalmar. Svårt att motivera marathon som ett träningspass (även om det känns som ett i jämförelse med IM).
Ångrar lite att jag så snabbt anmälde mig till sthlm marathon då mitt huvudmål är IM i kalmar. Svårt att motivera marathon som ett träningspass (även om det känns som ett i jämförelse med IM).
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:13Tycker du visst kan se SM som ett rejält långpass. Bara du håller i löpträningen och inte springer för fort tror jag det bara gör tt! (t+)
Tycker du visst kan se SM som ett rejält långpass. Bara du håller i löpträningen och inte springer för fort tror jag det bara gör tt! (t+)
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:26Peter: Gick bra på Ö till ö såg jag, gratulerar! Det gick bra för oss också, trots min brist på simkunskap. Nu har jag däremot blivit rejält taggad på tria efter att simmet ordnat upp sig. Siktar också på Kalmar-10.
Jag funderar på att köra både VR som e
Peter: Gick bra på Ö till ö såg jag, gratulerar! Det gick bra för oss också, trots min brist på simkunskap. Nu har jag däremot blivit rejält taggad på tria efter att simmet ordnat upp sig. Siktar också på Kalmar-10.
Jag funderar på att köra både VR som e
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:53Vansbro brukar ju dessutom gå samma dag som Sövde halv-IM, ett lopp som många har som genrep inför Kalmar.
Vansbro brukar ju dessutom gå samma dag som Sövde halv-IM, ett lopp som många har som genrep inför Kalmar.
Quote from Håkan Öhling on 23 September 2009, 11:23Peter, jag brukar köra Sthlm som träningspass inför Kalmar. Det känns som ett bra långpass men jag kör inte fullt max.
Sövde är en betydligt bättre investering än Vansbro. Du får simma nästan lika mycket och sen köra resten också och testa utrustning och
Peter, jag brukar köra Sthlm som träningspass inför Kalmar. Det känns som ett bra långpass men jag kör inte fullt max.
Sövde är en betydligt bättre investering än Vansbro. Du får simma nästan lika mycket och sen köra resten också och testa utrustning och
Quote from Håkan Öhling on 23 September 2009, 11:27Tips på tidseffektivitet:
spring till jobbet (sparar den tid bilåkningen tar). Hem en dag och dit nästa (bilen kvar på jobbet.Cykla till och från konferens med jobbet (inom 18 mil) - lämna väska till arbetskamrat. Cykla till midsommarfesten etc etc. F
Tips på tidseffektivitet:
spring till jobbet (sparar den tid bilåkningen tar). Hem en dag och dit nästa (bilen kvar på jobbet.
Cykla till och från konferens med jobbet (inom 18 mil) - lämna väska till arbetskamrat. Cykla till midsommarfesten etc etc. F