Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIM under 10timmar!?
You need to log in to create posts and topics.

Se där ja!

Hängde inte med på varför inte IM-människor kör maraton, vr, Vansbro på tid? eller siktar på den bästa tiden man kan, är kanske mer vad jag menar..

Mycket enkelt. Vansbro tar för lång tid från träning - två dagars transport för bara 40-50 min träning. Marathon sliter för mycket på kroppen och hindrar effektiv träning i en vecka eller mer. Vättern kan man kanske köra som effektiv träning men det har i

VR är ett motionslopp. Om man vill cykla på tid och skippa sponsringen av Motala IF m.m. så kollar man SCF:s och andra cykelförbunds tävlingskalendrar.

ach so, då är jag med på banan igen!

Ångrar lite att jag så snabbt anmälde mig till sthlm marathon då mitt huvudmål är IM i kalmar. Svårt att motivera marathon som ett träningspass (även om det känns som ett i jämförelse med IM).

Tycker du visst kan se SM som ett rejält långpass. Bara du håller i löpträningen och inte springer för fort tror jag det bara gör tt! (t+)

Peter: Gick bra på Ö till ö såg jag, gratulerar! Det gick bra för oss också, trots min brist på simkunskap. Nu har jag däremot blivit rejält taggad på tria efter att simmet ordnat upp sig. Siktar också på Kalmar-10.

Jag funderar på att köra både VR som e

Vansbro brukar ju dessutom gå samma dag som Sövde halv-IM, ett lopp som många har som genrep inför Kalmar.

Peter, jag brukar köra Sthlm som träningspass inför Kalmar. Det känns som ett bra långpass men jag kör inte fullt max.

Sövde är en betydligt bättre investering än Vansbro. Du får simma nästan lika mycket och sen köra resten också och testa utrustning och

Tips på tidseffektivitet:
spring till jobbet (sparar den tid bilåkningen tar). Hem en dag och dit nästa (bilen kvar på jobbet.

Cykla till och från konferens med jobbet (inom 18 mil) - lämna väska till arbetskamrat. Cykla till midsommarfesten etc etc. F