Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:26Hejsan - är totalt nybörjare på triathlon, siktar på Sala HIM nästa år. Apropå megalånga pass i kombination med livet i övrigt:
Hittade en intressant site - www.endurancenation.us. Prioriterar intensitet framför långa pass i början varpå man senare byg
Hejsan - är totalt nybörjare på triathlon, siktar på Sala HIM nästa år. Apropå megalånga pass i kombination med livet i övrigt:
Hittade en intressant site - http://www.endurancenation.us. Prioriterar intensitet framför långa pass i början varpå man senare byg
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 13:23hmm, endurance nation verkar suspekt. En jäkla massa trasiga länkar och lite för mycket FREE!!! propaganda. Nej, jag återgår till Joe Friel jag. Enligt honom tar det ca 10 års seriös träning innan man når sitt personbästa, det finns inga genvägar.
Jag kan
hmm, endurance nation verkar suspekt. En jäkla massa trasiga länkar och lite för mycket FREE!!! propaganda. Nej, jag återgår till Joe Friel jag. Enligt honom tar det ca 10 års seriös träning innan man når sitt personbästa, det finns inga genvägar.
Jag kan
Quote from j sollerman on 9 October 2009, 13:51Kom på att jag har ing long! Köpte den för 4 år sen men aldrig öppnat den. Kanske är bra att bläddra igenom nu när Kalmar är nästa mål..
Kom på att jag har ing long! Köpte den för 4 år sen men aldrig öppnat den. Kanske är bra att bläddra igenom nu när Kalmar är nästa mål..
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 13:58Köpte ing long alldeles nyligen men inte börjat läsa den ännu, men det verkar vara dags.
Köpte ing long alldeles nyligen men inte börjat läsa den ännu, men det verkar vara dags.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 14:062004 gjorde jag IM på 10:25 (http://ironmanstatistik.se/triathlete.php?id=892). Hade 1:24 på Göteborgsvarvet och 2:08 på Lidingöloppet, men inga andra noteringar i varken simning eller cykel.
2004 gjorde jag IM på 10:25 (http://ironmanstatistik.se/triathlete.php?id=892). Hade 1:24 på Göteborgsvarvet och 2:08 på Lidingöloppet, men inga andra noteringar i varken simning eller cykel.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:06Torbjörn, du som är rutinerad simmare, kan du tipsa om ett bra och enkelt intervallpass i simning? Min nivå är att jag simmat crawl sen i våras och nu gör 50:orna på 50-55 sek.
Torbjörn, du som är rutinerad simmare, kan du tipsa om ett bra och enkelt intervallpass i simning? Min nivå är att jag simmat crawl sen i våras och nu gör 50:orna på 50-55 sek.
Quote from Håkan Öhling on 9 October 2009, 17:23Om du simmar på 50-55 sek på 50 m så skulle jag rekommendera en första serie på:
8x50 start 60 sek (om det inte går, så försök med start 1.05)Gissar att det blir lite jobbigt i början. Sen kan du bygga ut den med fler upp till kanske 16 st. Troligen kan
Om du simmar på 50-55 sek på 50 m så skulle jag rekommendera en första serie på:
8x50 start 60 sek (om det inte går, så försök med start 1.05)
Gissar att det blir lite jobbigt i början. Sen kan du bygga ut den med fler upp till kanske 16 st. Troligen kan
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 23:36Tack för tipsen Torbjörn! Misstänker att det kanske är i jobbigaste laget, jag brukar vara ganska så trött efter de där 50:orna, men jag provar får vi se hur det går. 🙂
Tack för tipsen Torbjörn! Misstänker att det kanske är i jobbigaste laget, jag brukar vara ganska så trött efter de där 50:orna, men jag provar får vi se hur det går. 🙂
Quote from Håkan Öhling on 11 October 2009, 11:29Om du fokuserar på att simma avslappnat (även om pulsen är väldigt hög!) så kommer du att upptäcka att 5-10 sek vila gör underverk. Börja kanske med 4 st och lägg till en per vecka
Om du fokuserar på att simma avslappnat (även om pulsen är väldigt hög!) så kommer du att upptäcka att 5-10 sek vila gör underverk. Börja kanske med 4 st och lägg till en per vecka
Quote from Funbeat user on 11 October 2009, 15:33Aha, jag var nog lite feg och vågade inte gå för hårt för att jag inte skulle orka. Följden blev att 50:orna inte gick snabbare än kring minuten och då var det ju inga problem att starta om fem sekunder senare igen.
Körde sen hårdare, kring 52-53, med st
Aha, jag var nog lite feg och vågade inte gå för hårt för att jag inte skulle orka. Följden blev att 50:orna inte gick snabbare än kring minuten och då var det ju inga problem att starta om fem sekunder senare igen.
Körde sen hårdare, kring 52-53, med st