Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sala HIM var min första triathlontävling. Det var vädligt trevligt och välarrangerat. Kan varmt rekommenderas även om det inte ligger i Stockholm.

SKAM!
Tävlingen i Stockholm var superkul och kalasbra arrangerat i mitt tycke utifrån de förutsättningar som finns/fanns(storstad, många deltagare etc).
Skulle vara oehört synd och en STOR förlust för triathlon i sverige om detta event försvann.
Vet inte

"Orsaken är att IMG anser att det är för långt kvar innan de kan göra vinst på arrangemanget, trots att tävlingen under de två år den genomförts haft en stark utveckling."

Ok, läste den nämnda anle

IMG står redan bakom stora event som t.ex. London triathlon, Stockholm marathon och Stockholm Open. Jag gissar att de har hyffsad koll på ekonomi osv, men självklart är det ett vinstdrivande företag och för en sport som är så liten som triathlon är i Sver

Jag kan tipsa om Sundbyholmstriaden strax utanför Eskilstuna,även om den tävlingen inte heller ligger i Stockholms området.Men det är en trevlig tävling i allafall.

Ja, Sundbyholm är en trevlig tävling. Speciellt nu sist med masstart och nya sim- och cykelbanorna. Löpningen är inte att leka med dock... fast kul att banan går så att man möter andra hela tiden.

Typiskt... hade tänkt göra min Tri-debut på Mazda Triathlon 🙁

Samma här.

Jag också!

Finns det kanske nåt kul i Göteborgstrakten? Ingen som kört tävlingen i Umeå?