Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 17:15En del simglasögon har en beläggning som ska förhindra imma. Spottar man i de och gnuggar runt sådär som jag sett folk göra blir de repiga och inte ett dugg bättre.
En del simglasögon har en beläggning som ska förhindra imma. Spottar man i de och gnuggar runt sådär som jag sett folk göra blir de repiga och inte ett dugg bättre.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 18:05Aha, nej, jag har nog spottat efter att de redan blivit blöta. Ska testa att göra det i torra nästa gång. Mina har ingen sån där hinna så inget problem där.
Fast jag kanske ska köpa nya, så då kan jag kolla efter sånna som är immfria kanske
Aha, nej, jag har nog spottat efter att de redan blivit blöta. Ska testa att göra det i torra nästa gång. Mina har ingen sån där hinna så inget problem där.
Fast jag kanske ska köpa nya, så då kan jag kolla efter sånna som är immfria kanske
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 18:39Jag har slutat att kuta med glasögon men då har jag väl inte dom värsta varianterna av brytningsfel å så. Tar av mig brillorna minsta 30 minuter före start i lopp så att man hinner vänja sig vid att se "dåligt"...Sen har det ju varit extra svårt att hitta
Jag har slutat att kuta med glasögon men då har jag väl inte dom värsta varianterna av brytningsfel å så. Tar av mig brillorna minsta 30 minuter före start i lopp så att man hinner vänja sig vid att se "dåligt"...Sen har det ju varit extra svårt att hitta
Quote from Johan Malmberg on 26 February 2010, 18:25Tvåla in glasögonen med tvål eller diskmedel och torka av dem utan att skölja så slipper du imman.
Annars finns ju alltid alternativet att springa fortare 😉 jag tycker improblemet bara uppträder när jag håller för låg fart!
Tvåla in glasögonen med tvål eller diskmedel och torka av dem utan att skölja så slipper du imman.
Annars finns ju alltid alternativet att springa fortare 😉 jag tycker improblemet bara uppträder när jag håller för låg fart!
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 20:54Det enda som fungerar långsiktigt är antifog, (jag är simmare så jag vet) Finns för 40kr på http://www.olanderswim.se/simglasogon/yingfa-anti-fog
Det enda som fungerar långsiktigt är antifog, (jag är simmare så jag vet) Finns för 40kr på http://www.olanderswim.se/simglasogon/yingfa-anti-fog