Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Kul att Suunto importen nu är uppe. En liten grej jag märkt är att när jag kör med 1km autovarv på klockan så delas vissa varv i FB upp i 0,99km och 1.01km, i MovesCount är det bara hela km. Ingen större betydelse men lite irriterande.

Mvh

Ola

Intressant. Data från klockan är förmodligen 0,99 och 1,01 eftersom det är det vi får från MovesCount. Jag gissar att det bara är en avrundningsfråga.

Hur många decimaler visas på MovesCount? Skulle du föredra avrundning till en decimal på FunBeat?

Litet tillägg:
Autovarv är svårt för klockan att beräkna exakt eftersom det går tid mellan varje GPS-mätning. Vanligtvs är det en sekund mellan mätningarna, men ibland längre. 1-km-strecken kan ju då hamna mellan två GPS-punkter. Detta tillsammans med ono

Tack för svaret, ska kika på hur datat ser ut Movescount och testa att öka antalet Gps punkter på klockan.

Hej Michael Sageryd,

Har kollat i MovesCount och hittar inget ställe där jag kan minska antalet decimaler. För mig så vore det "snyggare" att ha 1 decimal i FunBeat. Är det något ni kan titta på? Dvs. Avunda till en decimal i importen?

Mvh

Ola

Jag kom på att vi nog får fundera lite till. Antagligen måste avrundningen kopplas till träningstyp. Om man simmar har man ju ställt in basänglängden (t.ex 25m). Då är sträckan exakt ner till meter, dvs km med tre decimaler.

Någon simmande Suunto-använda

Upptäckte en liten bugg i synkningen mellan Movescount och Funbeat. Om jag kör multisportpass dvs byter aktivitet under passets gång på klockan så verkar det inte som passet sedan synkas in i Funbeat.

Nu fungerar inte importen från Movescount till Funbeat, får bara upp nåt fel medd....

Nu fungerar det inte att importera från movescount... 🙁 Någonting har hänt när nya siten sattes upp... Nån annan som har samma problem?
Nån som vet när det ska ordnas? //Katrin

Nu har vi fixat detta. Vi ber om ursäkt för strulet.