Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi med Suunto vill också vara med!

jag skulle definitvt ha en om jag bara hade råd så jo visst intresserar den tjejer också!

Vore jag liten och späd, skulle jag nog tycka att den ser väl stor och klumpig ut för att ha på armen.

Tur att jag inte har såna bekymmer... 😉

Ah, vi pratar om två olika saker va? Den ena för löpning, den andra för cykling? Min Edge är för cykling. Forerunner heter löpvarianten, inte sant?

Jag är också intresserad av siffror..Vad jag menar är att garmin 305 kändes väldigt stor och klumpig på armen när jag testade den. Så det var därför som jag frågade 😉

Jo det verkar som Ulrika pratar om Forerunner, inte Edgen.

Stor och klumpig jo, men så är den ju ett träningsredskap och inte en modeacessoar. Kommande 405:an är smäckrare och kan t.o.m. användas som vanlig klocka, dock sägs den ha rejält taskigare batteritid med gps:en påslagen.

För att vända på saken - ser det

Jag har supersmala handleder och hatar alla klockor med för långa eller feldelade armband och superbreda boetter, har inget med mode att göra, utan bara att det är obekvämt med klockor som är bredare än handleden eller inte kan fås att sitta mot den platt

Om det är en klocka ni är ute efter så är det Patek Philippe eller Vacheron Constantin som gäller om man ska vara helt rätt. Minimikravet är att det är ett mekaniskt urverk. 🙂
En Garmin Forerunner är ett träningsredskap.

/Fredrik, som skäms lite grand

Tja, klocka = anordning som visar tiden, bärs den på handleden = armbandsur.

Nu talar vi om pulsklockor som bärs vid träning och dessutom visar och registrerar pulsen och annan träningsrelaterad information, som också för att fungera väl, i synnerhet vid