Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInflammation i fot / hälsporre
You need to log in to create posts and topics.

>gör det ont på insidan av smalbenet och ner på insidan av foten?

Låter precis som det problemet jag hade när jag försökte börja springa förut. Så fort jag kört några gånger fick jag ont och var tvungen att sluta. En gång var det så illa att jag knappt k

Hmm... misstänkte att det kunde ha att göra med överansträngning att göra då jag inte sprungit så mkt tidigare och sen gjorde 60 km på 3 veckor... Dock bör skorna vara ok, utprovade på löplabbet! (t+)

Det sura är att jag fick det i söndags och har haft

Jag gjorde som Sara, köpte nya skor och oj va bra det blev. Däremot märker jag direkt, precis som Jessica säger, att när jag försöker springa fortare mao längre steg och mer hälisättning då kommer det en odefinierbar smärta, stelhet, halthet i hälen eller

Måste säga att du precis beskrev min smärta där, odefinierbar och stel.

Hmm. Jag har förlikat mig med tanken på att jag nog övertränat i början, var lite för ivrig att komma igång och det är väl som alla säger, det går fortare att öva upp flåset än lede

hänger inte på skorna

Men då undrar jag vad det skulle bero på i mitt fall. Det finns två saker som skiljer mitt förra försök att börja springa från mitt nuvarande (förutom att det nuvarande inte gör ont). Nya skor (med ordentligt stöd då jag pronerar ordentligt) eller det fak

kanske tekniken

Mycket möjligt faktiskt. Kommer inte ihåg hur jag sprang förut men nu tar jag ganska korta steg (för att hinna med löpbandet :-)) och landar därmed med foten nästan under mig. Sen tror jag iofs att skorna har gjort sitt också. Skit samma egentligen vad de

Sara,

det låter som du springer med rätt teknik nu, men kanske inte gjorde det förut. Med rätt teknik skulle du säkert kunna springa i nästan vilka skor som helst.

Jessica har rätt (som vanligt) 😉

Jag är inte medicinskt kunnig, men har haft plantar fasciit själv, alltså det som ofta kallas hälsporre. Vad jag förstår beror det ofta på antingen pronation eller på stela vader, som jag tror att man lättare får av framfotslöpning, men du sprang inte på