Quote from Funbeat user on 5 February 2008, 23:15Alltså om jag ska vara helt ärlig så är jag nog inte säker på hur jag landar, med hälen eller tårna först. Däremot kommer jag ihåg på löplabbet att tjejen där sa att jag varken över- eller underpronerar... (heter det så??) utan har väldigt "rakt" nedstam
Alltså om jag ska vara helt ärlig så är jag nog inte säker på hur jag landar, med hälen eller tårna först. Däremot kommer jag ihåg på löplabbet att tjejen där sa att jag varken över- eller underpronerar... (heter det så??) utan har väldigt "rakt" nedstam
Quote from Funbeat user on 5 February 2008, 23:21när du är bättre så får du testa att starta löpningen med att "trilla frammåt" och istället för att läggadig som en paddel över vägen börja springa istället. då är det svårt att landa på hälen.
när du är bättre så får du testa att starta löpningen med att "trilla frammåt" och istället för att läggadig som en paddel över vägen börja springa istället. då är det svårt att landa på hälen.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 09:26Andreas du har helt rätt om att du var för ivrig. Oavsett teknik och bästa skorna fixar ingen att gå från nybörjare till 60 km på 2 veckor.
Fick ett grymt tips från min sjukgmynast då jag hade liknande besvär.
Helt ovan löpare börjar springa:
2 km lungt
Andreas du har helt rätt om att du var för ivrig. Oavsett teknik och bästa skorna fixar ingen att gå från nybörjare till 60 km på 2 veckor.
Fick ett grymt tips från min sjukgmynast då jag hade liknande besvär.
Helt ovan löpare börjar springa:
2 km lungt
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 09:58När jag började med cykel för många år sedan så sprang jag som vinterträning.
Då konstaterade jag att om jag cyklade efter löpträningen så blev återhämtningen bättre. Troligtvis på grund av blodgenomströmningen i musklerna.Jag hade lagt in hel vila en d
När jag började med cykel för många år sedan så sprang jag som vinterträning.
Då konstaterade jag att om jag cyklade efter löpträningen så blev återhämtningen bättre. Troligtvis på grund av blodgenomströmningen i musklerna.
Jag hade lagt in hel vila en d
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 10:49Ska försöka ta det lite lugnt nu, var lite ivrig att komma igång. NU har smärtan iaf försvunnit, men vill ju inte göra om samma misstag igen. Ska börja lugnt om en vecka för att vara på den säkra sidan. Tack för all hjälp!
Ska försöka ta det lite lugnt nu, var lite ivrig att komma igång. NU har smärtan iaf försvunnit, men vill ju inte göra om samma misstag igen. Ska börja lugnt om en vecka för att vara på den säkra sidan. Tack för all hjälp!