Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har nu sprungit kontinuerligt 3 ggr/v i 5 veckor nu och märker inget resultat (se gärna "mina mål") Ligger konstant på 5:45 - 5:50 och jag vet att jag kan så mycket mer. Förut låg jag på 5:20 - 5:30 på samma sträckor. Vet inte vad som händer. Jag misstän

Lite kortfattat:

1. Du bär variera farten och distansen mer. Varje träningstillfälle ska ha ett syfte! Absolut inte max varje gång.
2. Fem veckor är en väldigt kort tid vad gäller träning. En gång i månaden kan du springa för fullt för att testa formen.

Louise, Du ställde samma fråga i slutet av juli. Menar Du att det ff är så?

Tror som Christer att Du får "kvalitetssäkra" Dina löppass, om Du vill bli snabbare. Men snabb blir man inte över några månader...har jag fått erfara. 🙁

Sylvia, ja det stämmer - ingen förbättring än sen juli.

Jag tycker ändå att jag håller bra kvalitet på löppassen. Ibland kör jag intervaller och backpass och ibland springer jag snabbdistans ca 8 km. Förra helgen sprang jag LSD 17 km.

Christer, jag har

Det finns många faktorer som påverkar huruvida man blir snabbare/bättre av den träning man bedriver, dvs om kroppen "tar till sig träningen". Försöker mig på en summering, inte någon komplett och absolut sanning, utan mest mina tankar och funderingar... :

tack för alla bra tips och tack Markus! Så tidigt på morgonen också (t+)

Väl talat Magnus... (t+)

Magnus är inte vaken, i denna tråden.

Hej Louise.
Du som är så intresserad av löpning kanske borde gå med i en klubb?
Få lite tips och så där. Kanske vore nåt för dej? Finns flera klubbar här i Göteborg.

Bra skrivet Markus (t+)

Du kan komplettera med mat/dryck direkt efter träning. Där bör det vara framför allt vatten/mjölk, snabba kolhydrater, även protein är bra.
Jag kör ofta, ett stort glas mjölk och en ljus ost eller kaviar macka.