Quote from Guest on 6 November 2008, 21:03Har nu sprungit kontinuerligt 3 ggr/v i 5 veckor nu och märker inget resultat (se gärna "mina mål") Ligger konstant på 5:45 - 5:50 och jag vet att jag kan så mycket mer. Förut låg jag på 5:20 - 5:30 på samma sträckor. Vet inte vad som händer. Jag misstän
Har nu sprungit kontinuerligt 3 ggr/v i 5 veckor nu och märker inget resultat (se gärna "mina mål") Ligger konstant på 5:45 - 5:50 och jag vet att jag kan så mycket mer. Förut låg jag på 5:20 - 5:30 på samma sträckor. Vet inte vad som händer. Jag misstän
Quote from Elias Engqvist on 6 November 2008, 21:13Lite kortfattat:
1. Du bär variera farten och distansen mer. Varje träningstillfälle ska ha ett syfte! Absolut inte max varje gång.
2. Fem veckor är en väldigt kort tid vad gäller träning. En gång i månaden kan du springa för fullt för att testa formen.
Lite kortfattat:
1. Du bär variera farten och distansen mer. Varje träningstillfälle ska ha ett syfte! Absolut inte max varje gång.
2. Fem veckor är en väldigt kort tid vad gäller träning. En gång i månaden kan du springa för fullt för att testa formen.
Quote from Catharina Brattlin on 6 November 2008, 21:20Louise, Du ställde samma fråga i slutet av juli. Menar Du att det ff är så?
Tror som Christer att Du får "kvalitetssäkra" Dina löppass, om Du vill bli snabbare. Men snabb blir man inte över några månader...har jag fått erfara. 🙁
Louise, Du ställde samma fråga i slutet av juli. Menar Du att det ff är så?
Tror som Christer att Du får "kvalitetssäkra" Dina löppass, om Du vill bli snabbare. Men snabb blir man inte över några månader...har jag fått erfara. 🙁
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 22:23Sylvia, ja det stämmer - ingen förbättring än sen juli.
Jag tycker ändå att jag håller bra kvalitet på löppassen. Ibland kör jag intervaller och backpass och ibland springer jag snabbdistans ca 8 km. Förra helgen sprang jag LSD 17 km.
Christer, jag har
Sylvia, ja det stämmer - ingen förbättring än sen juli.
Jag tycker ändå att jag håller bra kvalitet på löppassen. Ibland kör jag intervaller och backpass och ibland springer jag snabbdistans ca 8 km. Förra helgen sprang jag LSD 17 km.
Christer, jag har
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 06:47Det finns många faktorer som påverkar huruvida man blir snabbare/bättre av den träning man bedriver, dvs om kroppen "tar till sig träningen". Försöker mig på en summering, inte någon komplett och absolut sanning, utan mest mina tankar och funderingar... :
Det finns många faktorer som påverkar huruvida man blir snabbare/bättre av den träning man bedriver, dvs om kroppen "tar till sig träningen". Försöker mig på en summering, inte någon komplett och absolut sanning, utan mest mina tankar och funderingar... :
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:17tack för alla bra tips och tack Markus! Så tidigt på morgonen också (t+)
tack för alla bra tips och tack Markus! Så tidigt på morgonen också (t+)
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:23Väl talat Magnus... (t+)
Väl talat Magnus... (t+)
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:25Magnus är inte vaken, i denna tråden.
Magnus är inte vaken, i denna tråden.
Quote from Fredric Lagerström on 7 November 2008, 11:50Hej Louise.
Du som är så intresserad av löpning kanske borde gå med i en klubb?
Få lite tips och så där. Kanske vore nåt för dej? Finns flera klubbar här i Göteborg.
Hej Louise.
Du som är så intresserad av löpning kanske borde gå med i en klubb?
Få lite tips och så där. Kanske vore nåt för dej? Finns flera klubbar här i Göteborg.
Quote from Anders Wallerstedt on 7 November 2008, 13:08Bra skrivet Markus (t+)
Du kan komplettera med mat/dryck direkt efter träning. Där bör det vara framför allt vatten/mjölk, snabba kolhydrater, även protein är bra.
Jag kör ofta, ett stort glas mjölk och en ljus ost eller kaviar macka.
Bra skrivet Markus (t+)
Du kan komplettera med mat/dryck direkt efter träning. Där bör det vara framför allt vatten/mjölk, snabba kolhydrater, även protein är bra.
Jag kör ofta, ett stort glas mjölk och en ljus ost eller kaviar macka.