Quote from Urban Nilsson on 7 November 2008, 13:19Jag tipsade en gång en kvinna som inte utvecklades i löpningen om järntillskott. Apotekets hemjärn. Det blev en enorm utvecklingsökning på kort tid av det.
Jag tipsade en gång en kvinna som inte utvecklades i löpningen om järntillskott. Apotekets hemjärn. Det blev en enorm utvecklingsökning på kort tid av det.
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 13:29Kanske är det p-piller och hormoner men annars...
tycker jag efter att ha kollat i din träningsdagbok inte att det känns som en dramatisk försämring. Det går lite upp och ner och plattåer i utvecklingen är fullt normalt.
Så oroa dig inte...njut av att d
Kanske är det p-piller och hormoner men annars...
tycker jag efter att ha kollat i din träningsdagbok inte att det känns som en dramatisk försämring. Det går lite upp och ner och plattåer i utvecklingen är fullt normalt.
Så oroa dig inte...njut av att d
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 15:58Tack för alla fina och bra svar! 😀
Tack för alla fina och bra svar! 😀
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 22:39Snabbdistans 8 km?
I min värld är det en väldigt lång sträcka för att hjälpa till att öka snabbheten...Nu har jag inte kollat in din träning men har du testat att maxa på mycket kortare sträckor än så?
Jag sprang mycket korta sträckor i somras (4,5 km)
Snabbdistans 8 km?
I min värld är det en väldigt lång sträcka för att hjälpa till att öka snabbheten...
Nu har jag inte kollat in din träning men har du testat att maxa på mycket kortare sträckor än så?
Jag sprang mycket korta sträckor i somras (4,5 km)
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 23:028 km är inte så långt ifrån vad man ser i div. träningsprogram, exv. Szalkais på marathon.se. 6-8 km verkar vara vanligt. Och målet är att träna i tröskelfart inte så snabbt man kan. Brukar väl motvara ungefär den fart man kan hålla en timme (rätt definit
8 km är inte så långt ifrån vad man ser i div. träningsprogram, exv. Szalkais på marathon.se. 6-8 km verkar vara vanligt. Och målet är att träna i tröskelfart inte så snabbt man kan. Brukar väl motvara ungefär den fart man kan hålla en timme (rätt definit
Quote from Catharina Brattlin on 8 November 2008, 07:05Aerob träning kan även göras med långa intervaller med tröskelpuls. Jag brukar köra 3-4x2000 m. Funkar bättre rent mentalt att dela upp det. I gengäld tappar man inte fart lika mycket på slutet som man kanske gör när man kör ett sd-pass.
Aerob träning kan även göras med långa intervaller med tröskelpuls. Jag brukar köra 3-4x2000 m. Funkar bättre rent mentalt att dela upp det. I gengäld tappar man inte fart lika mycket på slutet som man kanske gör när man kör ett sd-pass.
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 10:15Finns att låna på biblioteket också...
Finns att låna på biblioteket också...
Quote from Jan Lundquist on 8 November 2008, 10:28Ja, det gör den, som så mycket annat. Jag har en liggande bredvid mig från bibblan tillsammans med Malin Ewerlöfs löparbok men eftersom Runners bara kostar knappt 70 spänn tänker jag köpa en egen!
Ja, det gör den, som så mycket annat. Jag har en liggande bredvid mig från bibblan tillsammans med Malin Ewerlöfs löparbok men eftersom Runners bara kostar knappt 70 spänn tänker jag köpa en egen!
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 10:534,5km max och 8km i tröskelfart är ju två olika träningspass, som också får lite olika effekter. I alla fall om man sorterar olika träningspass lite mer detaljerat. Så det ena utesluter ju inte det andra, utan man kan träna båda passen.
4,5km max förbätt
4,5km max och 8km i tröskelfart är ju två olika träningspass, som också får lite olika effekter. I alla fall om man sorterar olika träningspass lite mer detaljerat. Så det ena utesluter ju inte det andra, utan man kan träna båda passen.
4,5km max förbätt
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 12:11Tack för bra utförlig information Markus.
Mitt mål är att bli bra på Gbg-varvet. Kanske springa under 1:55:00. I år sprang jag på 2:02:22. Skulle alltså vilja förbättra mig ca 7-10 min.
Som det ser ut nu blir det svårt när jag innan varvet sprang 8 km i
Tack för bra utförlig information Markus.
Mitt mål är att bli bra på Gbg-varvet. Kanske springa under 1:55:00. I år sprang jag på 2:02:22. Skulle alltså vilja förbättra mig ca 7-10 min.
Som det ser ut nu blir det svårt när jag innan varvet sprang 8 km i