Quote from Guest on 26 July 2010, 13:35Jag körde mitt längsta löppass igår, 16km@1:40 ca gurka.
Något jag funderat på både före och efter detta pass är, hur långt i distans och/eller tid kan man springa innan man bör ta med sig vatten?
Hur gör ni och vad har har ni för uppfattning runt dett
Jag körde mitt längsta löppass igår, 16km@1:40 ca gurka.
Något jag funderat på både före och efter detta pass är, hur långt i distans och/eller tid kan man springa innan man bör ta med sig vatten?
Hur gör ni och vad har har ni för uppfattning runt dett
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 13:45Jag tar sällan med ngn vätska på pass under 20 km, inte heller om det är riktigt varmt. Det är dock bra om man ligger på bra vätskebalans innan passet när det är varmt. Om jag druckit dåligt dygnen före ett krävande pass i värme så kan jag bli uttorkad äv
Jag tar sällan med ngn vätska på pass under 20 km, inte heller om det är riktigt varmt. Det är dock bra om man ligger på bra vätskebalans innan passet när det är varmt. Om jag druckit dåligt dygnen före ett krävande pass i värme så kan jag bli uttorkad äv
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 15:06Upp till 20 km går normalt bra utan vätska (lite törst på slutet) men med denna sommars värme och solgass så har jag tagit med vätska på alla pass över 15km. Jag svettas normalt ca 1-1,5 l/h
Upp till 20 km går normalt bra utan vätska (lite törst på slutet) men med denna sommars värme och solgass så har jag tagit med vätska på alla pass över 15km. Jag svettas normalt ca 1-1,5 l/h
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:32Har endast med mig vätska på kvalitetspass (att lämna vid banan) samt långpass över 2h.
Har endast med mig vätska på kvalitetspass (att lämna vid banan) samt långpass över 2h.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 18:31Själv svettas jag mycket och har alltid med vätskebälte med vatten eller sportdryck på mina långpass (>15 km).
Själv svettas jag mycket och har alltid med vätskebälte med vatten eller sportdryck på mina långpass (>15 km).
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 21:37På min 18 km rundor brukar jag ta med mig 5 dl vatten och dricka var 30 min ungefär. Tror man mår bäst av att fylla på och dessutom tror jag att man får ut mer av träningen när vätskenivån är någorlunda normal.
På min 18 km rundor brukar jag ta med mig 5 dl vatten och dricka var 30 min ungefär. Tror man mår bäst av att fylla på och dessutom tror jag att man får ut mer av träningen när vätskenivån är någorlunda normal.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:19Tack för svar!!
Är detta nått att ha?
http://www.teamsportia.se/produkter/jogging/tillbehor/nathan/nathan-speed-2-s/
Tack för svar!!
Är detta nått att ha?
http://www.teamsportia.se/produkter/jogging/tillbehor/nathan/nathan-speed-2-s/
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:21Eller www.perfekta.nu
Eller http://www.perfekta.nu
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:55Ifall du tänker köpa det där Nathanbältet så prova det först. Jag hittade det i _mycket_ varierande midjestorlekar.
Ifall du tänker köpa det där Nathanbältet så prova det först. Jag hittade det i _mycket_ varierande midjestorlekar.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:18Jag impulsköpte det där Nathan-bältet i början av sommaren att ha med på kortare löpturer. Jag är ganska så ordentligt besviken.
När man fyller flaskorna och bär bältet i handen så ploppar flaskorna ur. Det tenderar de också att göra när man springer tu
Jag impulsköpte det där Nathan-bältet i början av sommaren att ha med på kortare löpturer. Jag är ganska så ordentligt besviken.
När man fyller flaskorna och bär bältet i handen så ploppar flaskorna ur. Det tenderar de också att göra när man springer tu