Quote from ellen olsson on 27 July 2010, 10:26Perfektabältet funkar inget vidare i terräng/trail heller. 🙂 Jag har tappat många flaskor.
I terräng så är det Camelbak eller motsvarande som gäller.
Perfektabältet funkar inget vidare i terräng/trail heller. 🙂 Jag har tappat många flaskor.
I terräng så är det Camelbak eller motsvarande som gäller.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:42Det bästa bältet jag haft genom tiderna är Nikes gamla modell med rymliga flaskor i hållare som man trär på. Man kunde köpa till flaskor styckvis och ha 6-7 st = 1,5 liter. Tyvärr har jag nött ut mitt och letat förgäves efter ett likadant i nyskick. Nån s
Det bästa bältet jag haft genom tiderna är Nikes gamla modell med rymliga flaskor i hållare som man trär på. Man kunde köpa till flaskor styckvis och ha 6-7 st = 1,5 liter. Tyvärr har jag nött ut mitt och letat förgäves efter ett likadant i nyskick. Nån s
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:44Jag har aldrig förstått meningen med Tintin-träning öht.
-Varför skulle man inte ersätta med vatten redan vid entimmespass om det är varmt?
-Hur många tävlingar runt milen & uppåt finns det som inte bjuder på vatten/dryck?Blir mest sur på mig själv de
Jag har aldrig förstått meningen med Tintin-träning öht.
-Varför skulle man inte ersätta med vatten redan vid entimmespass om det är varmt?
-Hur många tävlingar runt milen & uppåt finns det som inte bjuder på vatten/dryck?
Blir mest sur på mig själv de
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:52+ Håller med Anders. Ta med vatten på löppasset om det går. Det finns inga studier som säger att man blir bättre löpare av att utsätta sig för vätskebrist.
+ Håller med Anders. Ta med vatten på löppasset om det går. Det finns inga studier som säger att man blir bättre löpare av att utsätta sig för vätskebrist.
Quote from Camilla Höög on 27 July 2010, 15:23Det är också extra träning att släpa omkring på någon liter vatten.
Det är också extra träning att släpa omkring på någon liter vatten.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 15:35Jag har i princip nästan alltid vatten med mig, även om det bara är _en_ av mina små perfektaflaskor. Bra att ha till sårtvätt om inte annat. Nästan iaf, på mina kortaste rundor på 3 km så brukar det inte vara så noga.
Jag har i princip nästan alltid vatten med mig, även om det bara är _en_ av mina små perfektaflaskor. Bra att ha till sårtvätt om inte annat. Nästan iaf, på mina kortaste rundor på 3 km så brukar det inte vara så noga.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 16:52Jag tror mer på att härda kroppen. En kropp som skäms bort med för mycket pjosk blir svagare. Det verkar vara en generell princip.
Därför försöker jag lära den att klara sig på mindre vatten så sliper jag släpa runt på en massa kluckade behållare.
Jag tror mer på att härda kroppen. En kropp som skäms bort med för mycket pjosk blir svagare. Det verkar vara en generell princip.
Därför försöker jag lära den att klara sig på mindre vatten så sliper jag släpa runt på en massa kluckade behållare.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 18:32Tintin-träning fast på frivillig basis... Exakt vad är det då du tränar kroppen på? Att sluta svettas? Skulle det höja prestationsförmågan på något sätt? Hurdå? Hur tänker du att kroppen ska härdas av nåt som enkom ger den stryk?
Tintin-träning fast på frivillig basis... Exakt vad är det då du tränar kroppen på? Att sluta svettas? Skulle det höja prestationsförmågan på något sätt? Hurdå? Hur tänker du att kroppen ska härdas av nåt som enkom ger den stryk?
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 12:01MM, kanhända att min eländiga kropp svettas mer än den behöver. Ser så ut på pölarna jag lämnar efter mig 🙂
Sen tränar man seig mentalt genom att utstå lite kyla, värme, törst och hunger. En person som alltid ger efter för minsta obehag blir snabbt en v
MM, kanhända att min eländiga kropp svettas mer än den behöver. Ser så ut på pölarna jag lämnar efter mig 🙂
Sen tränar man seig mentalt genom att utstå lite kyla, värme, törst och hunger. En person som alltid ger efter för minsta obehag blir snabbt en v
Quote from Funbeat user on 28 July 2010, 12:08Genom att dricka ordentligt kanske du orkar pina dig mer?
Genom att dricka ordentligt kanske du orkar pina dig mer?