Quote from Elias Engqvist on 28 July 2010, 12:46Tomas - (t+)
Tomas - (t+)
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 12:14Tror jag måste ha ett bälte... men nu kan jag ju inte köpa varese Nathan eller Perfekta.... vad ska jag köpa?
Finns det något bra på nån webbshopp i evropa?
Tror jag måste ha ett bälte... men nu kan jag ju inte köpa varese Nathan eller Perfekta.... vad ska jag köpa?
Finns det något bra på nån webbshopp i evropa?
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 13:17Med fyra flaskor i bältet är det inga problem med mitt perfekta, men sätter jag i den femte (i svanken/mitt på ryggen) så börjar bältet guppa upp och ner så att flaskor kan trilla ut eller bätets kardborrefäste gå upp.
Sen gäller det att ha rätt storlek
Med fyra flaskor i bältet är det inga problem med mitt perfekta, men sätter jag i den femte (i svanken/mitt på ryggen) så börjar bältet guppa upp och ner så att flaskor kan trilla ut eller bätets kardborrefäste gå upp.
Sen gäller det att ha rätt storlek
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 13:20Jag har aldrig haft några problem med mitt femflaskors Perfekta, om man bara kommer ihåg att inte böja sig ner och t ex knyta skorna utan att plocka av bältet. Då kan en flaska ploppa ut.
Jag har aldrig haft några problem med mitt femflaskors Perfekta, om man bara kommer ihåg att inte böja sig ner och t ex knyta skorna utan att plocka av bältet. Då kan en flaska ploppa ut.
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 15:08Någon som testst denna?
http://www.stadium.se/sport/traning/tillbehor-traning/068422/soc-water-beltFår nog bli denna:
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1600
Någon som testst denna?
http://www.stadium.se/sport/traning/tillbehor-traning/068422/soc-water-belt
Får nog bli denna:
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1600
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 18:19Jag sprang 22km idag och hade med vatten. Ställde in min (nya fina 310XT) klocka att pipa till varje km och tog då en halv mun med vatten. Funkade kalas. Var inte alls törstig efter passet och pissade inte sirap heller.
Jag köpte det billigaste skitbäl
Jag sprang 22km idag och hade med vatten. Ställde in min (nya fina 310XT) klocka att pipa till varje km och tog då en halv mun med vatten. Funkade kalas. Var inte alls törstig efter passet och pissade inte sirap heller.
Jag köpte det billigaste skitbäl
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 19:21Vore jag Peter P skulle jag träna & härda kroppen på sånt som den kan bli härdad av & bättre av. T.ex. långpass & inte ge den snabb energi under samma långpass, och liknande. Där är vi säkerligen helt överrens. Men att träna kroppen på sånt vi helt enkelt
Vore jag Peter P skulle jag träna & härda kroppen på sånt som den kan bli härdad av & bättre av. T.ex. långpass & inte ge den snabb energi under samma långpass, och liknande. Där är vi säkerligen helt överrens. Men att träna kroppen på sånt vi helt enkelt
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 19:51Själv klarar jag mig inte bra utan vätska om jag springer mer än ca 16 km. Jag köpte ett vätskebälte med fyra flaskor av märket Rogelli. Billigt.
Det fungerar ganska bra men korkarna är jobbiga, jag får dra åt dem väldigt hårt för att de ska hålla tätt. J
Själv klarar jag mig inte bra utan vätska om jag springer mer än ca 16 km. Jag köpte ett vätskebälte med fyra flaskor av märket Rogelli. Billigt.
Det fungerar ganska bra men korkarna är jobbiga, jag får dra åt dem väldigt hårt för att de ska hålla tätt. J
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 19:53Svar till Anders Liljen:
Nja, jag tror nog kroppen klarar av att anpassa sig efter att påfrestningar och brister inte minst mentalt. Jag sprang också 20 km idag och klarade mig utmärkt utan vätska. Hade jag vant mig min 1dl vätska varje km så skulle jag s
Svar till Anders Liljen:
Nja, jag tror nog kroppen klarar av att anpassa sig efter att påfrestningar och brister inte minst mentalt. Jag sprang också 20 km idag och klarade mig utmärkt utan vätska. Hade jag vant mig min 1dl vätska varje km så skulle jag s
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 21:21Min uppfattning generellt - helt utan intresse av att vinna eller förlora en debatt - är att vissa saker går att träna och andra inte.
En hackspett kan inte träna sin hjärna att tåla tio hårda stötar per sekund. Inte du heller. Den bara kan det, och du k
Min uppfattning generellt - helt utan intresse av att vinna eller förlora en debatt - är att vissa saker går att träna och andra inte.
En hackspett kan inte träna sin hjärna att tåla tio hårda stötar per sekund. Inte du heller. Den bara kan det, och du k