Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mäta tid eller km är den stora frågan? Om tid, i så fall hur länge? Andra idéer? Kopierade allt från systergruppen men vi kan hitta vårt eget sätt som passar bättre.

Jag tycker vi ska mäta tid eftersom det kan vara svårt att mäta upp sträckan man gått. Antingen för att man går i skogen/motionsspår (stigarna syns inte för alla träd) eller för att man som jag går med tankarna på annat håll och inte har koll på var man ä

Det spelar inte direkt så stor roll för mig. Jag har alltid på mig stegräknaren så jag ser både i tid och km 🙂

En kvart om dan?

Har bett att få komma in i Runners grupp för en stund för att se hur de har gjort. Men tills jag får svar kan vi väl klura själva.
Jag vill gärna att det ska kunna gå att se om man gått längre än uppsatt mål.

Min kortisrunda med hunden tar allt mellan 10-15min det beror helt på henne, och jag har mätt upp den nu och den är strax över 1km... Så det skulle bli lagomt surt för mig om vi sätter 15min... För ja... Ehh.. Då får jag nog inte ihop det om jag inte går

För er som har Nokia telefoner: Jag har laddat hem ett program som heter Sports Tracker. Ett underbart program som jag tillämpar när jag tränar. Den innehåller bla GPS som spårar exakt var du går och hur lång sträcka, tar tid och räknar bla steg...bara et

För mig funkar nog km bäst (har precis mätt min runda). Eftersom det är på gångvägar som inte finns med på kartan så är det bara på ett ungefär, men det blev 1,26 så då är det i alla fall minst 1 km.

Om de flesta vill ha tid så funkar det nog det med m

Jag skulle nog föredra km före tid eftersom jag personligen kan tycka att 15 minuter ibland (!) kan vara lång tid (föreställ er en regnig/kylig/blåsig dag). Har jag ingen lust eller motivation till att ta mig ut är det mycket lättare att gå raskt 1 km än

Har gjort en topplista på prov, då ser man också vilka grenar som räknas. Tog med sånt som är nästan löpning också så att vi uppmuntras istället för att inte längre kunna vara med här när vi blir för snabba för enbart promenader.

Sen när man börjar sprin

Med hundar gör man så här: Ut o pinka snabbt, sen är det matte/husse som är ute och går med vovven och inte tvärtom. Du går din runda och när DU är klar, då är det "hopp o lek" en stund.
Fritt översatt från "Mannen som talar med hundar". 😉