Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInov8?!?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag vill höra åsikter från personer som använder Inov8´s löparskor. De jag är mest intresserad av X-Talon 190, X-Talon 212, F-Lite 195, F-Lite 230 eller road-x ???.
Jag har idag ett par Salomon Speedcross som inte fungerar då det är ett litet pronat

Jag har ett par X-talon 212 som jag använder till orientering och terränglöpning (både på stigar, vägar och slingor samt obanad terräng) och tycker de är skitbra. De sitter riktigt tajt på foten och sulan er bra grepp på alla underlag förutom blöta och ha

Jag kör oxå med X-talon 212 och är jättenöjd. Nu springer jag inte i så jättesvår terräng så det är ofta lite over-kill, men dom är toppen på våren när det är kladdigt i spåren.

Men jag skulle vilja låna tråden lite: Det fanns en systersko till 212:an,

Jag (och flickvännen, arbetskamrater mfl.) använder F-Lite 220.
Underbart skön allround-sko. Funkar på asfalt, funkar på grus, funkar på skogsstigar. Använder den som vardagssko också.
Köptes eftersom dom har lågt drop (3-4 mm), låg vikt, relativt flexibl

@ÅE: Oroc 280 verkar vara precis samma sko men är metalldubbad från fabrik.

Tackar för snabb och bra feedback!

Det jag inte gillar med mina Salomon (förutom pronationsstödet) är att den kanns "tungsprungen". Jag sprang Lidingö ifjol och var då i hyfsat god form, nästan jämförbar med 2007 (rekord 2:48), men det gick fruktansvärt

Jag springer i f-lite 230 och tycker att de är kanon. Även om de inte har några dubbar att tala om så ger de bra fäste på de flesta underlag. Kan vara vissa problem där just dubbar är den enda lösningen (lera och sand). Sulan är väldigt tunn och därför ka

Oroc 280 är väl mer som en dubbad variant av Mudclaw 270, dvs lite stabilare?

(Ovanstående skor har jag, där den sistnämnda är min favorit (tredje paret nu))

Då är dom lite luriga av sig på Inovate, iom att Oroc har nästan identisk färgtäckning med 212:an.

Jag har ett par 212:or som jag är mycket nöjd med, trots att lästen egentligen är i smalaste laget för mig. Tips emottages tacksamt om liknande modeller med bredare läst.