Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 23:16Lånar tråden lite.
Mikael du verkar ha bra koll på olika typer av skor. Jag har läst din blog till och från sedan kullamannen. Tänkte passa på att fråga vilken sko du tycker lämpar sig bäst på just kullamannen? Jag ser i din träningshistorik att du spran
Lånar tråden lite.
Mikael du verkar ha bra koll på olika typer av skor. Jag har läst din blog till och från sedan kullamannen. Tänkte passa på att fråga vilken sko du tycker lämpar sig bäst på just kullamannen? Jag ser i din träningshistorik att du spran
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 12:58Vad sägs om att vi fortsätter konversationen i följande tråd, Björn?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1077933
Vad sägs om att vi fortsätter konversationen i följande tråd, Björn?
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 14:24@ Mikael Björk
Är på jakt efter ett komplement till mina Merrell Trail Glove, och önskar bättre grepp och lite mer "dämpning" då mina fötter ännu inte orkar med att köra alla pass i Merrell. Är inne på x-talon 190, men undrar om det är ett bra komplement
@ Mikael Björk
Är på jakt efter ett komplement till mina Merrell Trail Glove, och önskar bättre grepp och lite mer "dämpning" då mina fötter ännu inte orkar med att köra alla pass i Merrell. Är inne på x-talon 190, men undrar om det är ett bra komplement
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 16:28Vad greppet beträffar så vinner ju X-talon (190 eller 212) med hästlängder över Merrells Trail Glove. Men vad gäller support och dämpning - nix, inte mycket att snacka om.
Efter att ha sprungit de senaste två åren i X-talon som min tyngsta sko, har jag n
Vad greppet beträffar så vinner ju X-talon (190 eller 212) med hästlängder över Merrells Trail Glove. Men vad gäller support och dämpning - nix, inte mycket att snacka om.
Efter att ha sprungit de senaste två åren i X-talon som min tyngsta sko, har jag n
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 20:59Oj, jag tänker ändå att de har lite tjockare sula, vilket borde ge foten lite mer avlastning (i form av mindre smärtsamma genomslag, tex) jämfört med Merrell? Har fått intrycket att en del VFF-löpare för med inov-8s skor som komplement just av denna anled
Oj, jag tänker ändå att de har lite tjockare sula, vilket borde ge foten lite mer avlastning (i form av mindre smärtsamma genomslag, tex) jämfört med Merrell? Har fått intrycket att en del VFF-löpare för med inov-8s skor som komplement just av denna anled
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:34Jomen det är klart att både F-lite och X-talon 212/190 har lite mer sula än Trail Glove. Men de är inte på något sätt dämpade. De ger inget stöd åt foten. Skillnaden vad gäller genomslag är marginell. Det är inte mycket mer material i F-lite än vad det är
Jomen det är klart att både F-lite och X-talon 212/190 har lite mer sula än Trail Glove. Men de är inte på något sätt dämpade. De ger inget stöd åt foten. Skillnaden vad gäller genomslag är marginell. Det är inte mycket mer material i F-lite än vad det är
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:40Okej, kanske jag som formulerade mig dåligt.
Anledningen till att jag är på jakt efter ett par till skor är att mina fötter inte riktigt pallar med att köra ALLA pass i Merrell, samtidigt som mina "traditionella" Asics varken känns särskilt roliga att s
Okej, kanske jag som formulerade mig dåligt.
Anledningen till att jag är på jakt efter ett par till skor är att mina fötter inte riktigt pallar med att köra ALLA pass i Merrell, samtidigt som mina "traditionella" Asics varken känns särskilt roliga att s
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 22:02Fortsätt gärna med diskussionen i den här tråden. Jag läser alla inlägg med stor nyfikenhet!
Vilka skor ska jag köpa nu, som även kan användas i vinter? Löpning kommer att ske på grusade och välplogade cykelbanor men jag misstänker att F-lite 195 blir lit
Fortsätt gärna med diskussionen i den här tråden. Jag läser alla inlägg med stor nyfikenhet!
Vilka skor ska jag köpa nu, som även kan användas i vinter? Löpning kommer att ske på grusade och välplogade cykelbanor men jag misstänker att F-lite 195 blir lit
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 22:09Jag har kört med x-talon 190 och 212. Här kommer några av mina erfarenheter.
Smala över läst, älskar det. Kört på samma storlek som vanliga skor men brukar välja en halvstorlek mindre på snabba/race skor för att få känslan av att de sitter extra tajt.
Jag har kört med x-talon 190 och 212. Här kommer några av mina erfarenheter.
Smala över läst, älskar det. Kört på samma storlek som vanliga skor men brukar välja en halvstorlek mindre på snabba/race skor för att få känslan av att de sitter extra tajt.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 22:24Jag körde mina X-talon i vintras i skog och snö. I med en yllestrumpa bara. All systems go!
By the way - jag gillar snörena på både f-lite & x-talon. Framförallt på X-talon 212. 🙂 Smaken är som baken...
Jag körde mina X-talon i vintras i skog och snö. I med en yllestrumpa bara. All systems go!
By the way - jag gillar snörena på både f-lite & x-talon. Framförallt på X-talon 212. 🙂 Smaken är som baken...