Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInov8?!?
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte bara delge min åsikt om Inov8, jag springer i ett par Oroc 280 (baserad på X-talon 212)

Grymt nöjd med skorna, storlekarna upplever jag är snarlik både i bredd och längd som Salomons XA pro.

En kvalitetssko :)..

Gillar "pilarna" och tanken 3-6-9-12 mm.
Försöker jämföra med mina andra "vanliga" löpskor och vill inte låsa mig vid inov8 nu när jag ska välja nya skor för transportlöpning inför hösten.
Kinvara har 4 mm nivåskillnad,
men är det bara för att saucony sat

Frida, ingen har efterfrågat den typen av information tidigare. Nu när trenden pekar på minimalistiska skor börjar såklart tillverkarna skylta med andra begrepp.

Soucony satsar visserligen lite på minimalistiska skor (tex Hattori). Kinvara är långt ifrån

Jag efterfrågade inte minimalistiska skor.
Jag älskar mina kinvara.

Jag efterfrågar mer - och tydlig - info, kring dropen/skillnad häl-tå.

(Jag menade att saucony´s satsning mot mer minimalitet kanske lockat fram denna info.)

Så, tummen upp för inov8 o

Frida: Kolla running warehouse. Där finns höjd på tå och häl på de flesta modeller.

Tack John! ´innerligt!
har ju varit på den suveräna sajten innan, men hade aldrig kommit på att surfa dit för detta ändamål.
Nu hittade jag mina sky speed mfl!!!

Har haft mina Mudroc 280 sedan i våras och är mycket nöjd. Löpningen fungerar bättre och det som jag fruktade, stryk på leder, har snarare blivit bättre.
Nu i sommar har skorna dessutom fått bekänna färg i några tävlingar i tuff terräng. Och de har svarat

Har fått hem mina Road X 255, men de var för små. Frågan är om man ska ha ½, eller 1 cm större...

Börjar även vela och funderar på att byta till ett par Roclite 295. Jag springer helst inte på väg, men ibland måste man.

Någon som har erfarenhet av att s

Fick precis hem mina Inov-8 Road-X 255, strlk UK 9. Först blev jag orolig att dom var för stora för mina 27cm, men efter en tur på knappa milen kan jag konstatera att det inte var några problem. Det finns gott om plats för tårna, men skon smiter åt skönt

Premiär idag för mina roclite 285. Blev en kort vända på 35min teknisk stig efter jobbet. Skorna kändes toppen: bra markkontakt, bra grepp och sådär lagom mycket sula för att kunna köra på i steniga partier men ändå ha bra känsla för de lättare stigarna.