Quote from Funbeat user on 28 June 2012, 08:30Tack för tipset Per, det var verkligen en märkbar skillnad ser jag. Bike-discount tar 27€ för 23 mm GP4000S som kostar uppåt 500 i butik i Sverige och som jag betalde runt 45€ för hos PlanetX. Ska komma ihåg det nästa gång det är dags att köpa däck 🙂
Tack för tipset Per, det var verkligen en märkbar skillnad ser jag. Bike-discount tar 27€ för 23 mm GP4000S som kostar uppåt 500 i butik i Sverige och som jag betalde runt 45€ för hos PlanetX. Ska komma ihåg det nästa gång det är dags att köpa däck 🙂
Quote from Funbeat user on 28 June 2012, 09:10Jag betalade 519 SEK för två från Rose. Att de var snabbare än Cyclecomponents gjorde ju inget... 🙂
Jag betalade 519 SEK för två från Rose. Att de var snabbare än Cyclecomponents gjorde ju inget... 🙂
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 08:07Har är era erfarenheter att ha kanttråd på aerohjul?
Eller är det bara tub som gäller?
Har är era erfarenheter att ha kanttråd på aerohjul?
Eller är det bara tub som gäller?
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 11:17Det är alltid tub på finhjul. Annars är det träningshjul i bästa fall.
Det är alltid tub på finhjul. Annars är det träningshjul i bästa fall.
Quote from Berit Bengtson on 29 June 2012, 15:55Tubdäck som är klistrade med vanligt lvg lim, eller tejp, har ett högre rullmotstånd jmf med kanttrådsdäck.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och termostabila, lim för bancykling.)Hastighetsförsämringen pga det ökade rullmotståndet med tubdä
Tubdäck som är klistrade med vanligt lvg lim, eller tejp, har ett högre rullmotstånd jmf med kanttrådsdäck.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och termostabila, lim för bancykling.)
Hastighetsförsämringen pga det ökade rullmotståndet med tubdä
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 15:59eller så är det många som tror på allt de hittar på nätet som passar deras teorier.
eller så är det många som tror på allt de hittar på nätet som passar deras teorier.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 16:53För någon månad sen cyklade jag ca 30km med tom tub bak (hade ingen reserv med mig). Kunde hålla 30+ och det syntes inte på tubdäcket efteråt och plastfälgen höll. Jo, jag kastade däcket sen... Ganska bra grej ändå, tubdäcken.
För någon månad sen cyklade jag ca 30km med tom tub bak (hade ingen reserv med mig). Kunde hålla 30+ och det syntes inte på tubdäcket efteråt och plastfälgen höll. Jo, jag kastade däcket sen... Ganska bra grej ändå, tubdäcken.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 21:30David, jag vet ju att du är väl påläst i ämnet, vilket jag inte är än. Kan du ge mig lite bra argument för att köpa tub nu när jag är i köpartagen av nya hjul.
David, jag vet ju att du är väl påläst i ämnet, vilket jag inte är än. Kan du ge mig lite bra argument för att köpa tub nu när jag är i köpartagen av nya hjul.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 21:51Ni får inte glömma att det är latexslang som gäller 😉
Ni får inte glömma att det är latexslang som gäller 😉
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 22:03+ Lättare fälg, starkare konstruktion, mindre risk för genomslags punka, kan köras med både högre o lägre däckstryck, däcket är kvar på fälgen vid punka, snabbare att byta vid punka, bättre "vägkänsla", svårare att punka.
- Dyrare att punka.
+ Lättare fälg, starkare konstruktion, mindre risk för genomslags punka, kan köras med både högre o lägre däckstryck, däcket är kvar på fälgen vid punka, snabbare att byta vid punka, bättre "vägkänsla", svårare att punka.
- Dyrare att punka.