Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 13:15Kört ca 400 mil med tub nu. Fortfarande ingen punka, bytte bakdäcket som började bli slitet innan jag körde runt pölen.
Conti Sprinter.
Upplever nog att det rullar lite sämre i hastigheter under 35km/h mot andra med kanttråd, men sen kommer jag, då aerohj
Kört ca 400 mil med tub nu. Fortfarande ingen punka, bytte bakdäcket som började bli slitet innan jag körde runt pölen.
Conti Sprinter.
Upplever nog att det rullar lite sämre i hastigheter under 35km/h mot andra med kanttråd, men sen kommer jag, då aerohj
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 14:20Det beror givetvis på vilka tuber som man använder sig av också.
Det beror givetvis på vilka tuber som man använder sig av också.
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 23:43Ont om tester.
Sprinter tömmer ialla fall inte plånboken!
Ont om tester.
Sprinter tömmer ialla fall inte plånboken!
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:56Har tubdäck blivit mer punkteringssäkra de sista 10 åren? Jag bytte till kanttråd 1999, främst beroende på mycket punkteringar. Har klart färre punkor sedan dess.
Har tubdäck blivit mer punkteringssäkra de sista 10 åren? Jag bytte till kanttråd 1999, främst beroende på mycket punkteringar. Har klart färre punkor sedan dess.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:59Det beror mest på piloten.
Det beror mest på piloten.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 21:11Under min korta bana på racer, kan jag konstatera att de punkor jag haft med tub hade jag fått ändå, med kanttråd. Men en del av de punkor jag haft med kanttråd är jag tveksam till att jag fått med tub, som t.ex punkor där hålet i slangen är mot fälgen. M
Under min korta bana på racer, kan jag konstatera att de punkor jag haft med tub hade jag fått ändå, med kanttråd. Men en del av de punkor jag haft med kanttråd är jag tveksam till att jag fått med tub, som t.ex punkor där hålet i slangen är mot fälgen. M
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 21:25Kanttrådshjul med latexslang är trevligt. Rekommenderas.
Kanttrådshjul med latexslang är trevligt. Rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 08:26Det lutar mot att det blir ett par kantrådsaerohjul, då både däcken verkar billigare och vinsten att gå över till tub är minimal om man ligger i farter mellan 37-47.
Däremot vill man ju ha ett par lätta hjul (under 1700g) men det verkar vara svårare med k
Det lutar mot att det blir ett par kantrådsaerohjul, då både däcken verkar billigare och vinsten att gå över till tub är minimal om man ligger i farter mellan 37-47.
Däremot vill man ju ha ett par lätta hjul (under 1700g) men det verkar vara svårare med k
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 08:32Du menar att ett par hekto per hjul i periferin i roterande massa ger liten påverkan?
Du menar att ett par hekto per hjul i periferin i roterande massa ger liten påverkan?
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 08:48David: Roterande vikt vill man inte ha i onödan 🙂 Mina hjul idag väger ca1700g +däck och därför vill jag inte köpa tungre hjul även om de blir aero.
David: Roterande vikt vill man inte ha i onödan 🙂 Mina hjul idag väger ca1700g +däck och därför vill jag inte köpa tungre hjul även om de blir aero.