Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag jobbar på en arbetsplats där de allra flesta är helt ointresserade av träning i någon form. Jag pratar sällan om de lopp jag varit med i, för att de gånger jag har berättat kommer alltid en kontring i stil med: "Ja, men jag läste om en kille som gjord

Vem vill inte ha lite positiv feedback, och känna sig duktigt? Det kan väl lyssnare bjuda på, oavsett prestationsjämförelse med världseliten?

Man ska vara generös mot andra och ärlig mot sig själv.

Jag är den förste att berömma den som är överlycklig över att äntligen ha klarat av att springa 5 km utan att ta gångpauser. Jag kan relatera till det för jag har varit där själv en gång i tiden.

Susanne, till saken hör ju att vi redan dryftat löpning ett par år och jag bjuder gärna på mig själv och berömmer de som sprungit (även i regn). Därför tycker jag bara att det är jobbigt att de måste säga något. Det blir liksom som en tvångsmässig handlin

Jag tycker det är lite pinsamt när folk kommer och vill prata löpning hela tiden och att de tycker det är så fantastiskt att jag springer långt emellanåt. Så jäkla bra är jag inte och så mycket springer jag inte i vanliga fall (kanske nu i våras/somras, m

Det kan vara fascinerande hur lite en del vet om löpning, jag har tex fått frågan flera gånger efter att jag och två till på jobbet sprang Sthlm Marathon: "Hur långt är ett marathon egentligen?" Och när man berättar det kan det vara personer som inte alls

Jag är ganska lyckligt lottad och jobbar på en arbetsplats där de flesta tränar och kan relatera till sträckor. Hur snabbt man cyklar osv.

Det är härligt. Här behöver man inte förklara eller ursäkta sig för man cyklade vättern på 8:54. Folk fattar att d

Åhh, vad jag känner igen mig! På flera plan!

Jag sysslar med fallskärmshoppning och så springer jag. I somras cyklade jag till jobbet (25 km enkel resa) 4 dagar/vecka. När folk frågar vad man gjorde i helgen så vill man ju gärna svara, men de helger man

En rolig anekdot från The Ultramarathon man, Dean Karnazes:

Dean har löpt i 48h, ett 200miles (32mil) lopp och är tillbaka på jobbet på måndag morgon dagen efter loppet. Han är helt stel, kan inte gå i trappor och har svårigheter att komma upp ur stolen.

Haha, ja man kan få lite gliringar om att vara tokig om man är ute för länge i deras ögon. En 2-mila promenad eller 8-mila cykeltur är SÅ extremt (för vissa). För mig är det mest meditativt och jag älskar att vara ute i vår vackra natur.

Nuförtiden hålle