Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fördelen att jobba i en grupp där hälften av oss springer maran under tre timmar. Så det blir en del löparsnack. 🙂

Utanför gruppen så brukar jag undvika att föra löpning på tal men det är många som har frågor och är intresserade.

Jag undviker nog att nämna ultralöpningen, det är inte så många som förstår varför jag gör det bland ickelöpare och jag ids inte försöka förklara heller. Alltså heter det att "jag springer en del", och "jodå jag tävlar väl någon gång som motionär, men bar

När jag pratar träningsupplevelser med folk brukar jag lägga fokus på just själva upplevelsen och utelämna tid, sträcka och frekvens om inte den andra specifikt frågar efter det.
Det funkar för mig - och såvitt jag förstår även för de jag pratar med.
När

Jag tror på att göra det till en dialog. "Folk lyssnar gärna på mina berättelser.." Prata om det, istället för att berätta om det.

En kompis tränade hela våren för att klara stockholm marathon. Även om jag själv har en misslyckad halvmarathonsatsning i b

Finns ju en variant till: "Ultra? Ja det är ju som orienterare, de där som inte var bra på 100 m ... eller triatleter och mångkampare, de är ju inte bra på nått!" Den har jag iaf stött på, utan att ens själv springa långt - inte så långt.
En sak jag märk