Quote from Guest on 3 August 2012, 21:01Rätt som det är hör jag folk påstå att de absolut inte kan springa på asfalt, men grusade stigar, motionsspår och löpband fungerar fint. Jag brukar förmodligen mest fnysa eftersom jag tycker att det låter lite tramsigt, men jag kanske har fel.
Kan det v
Rätt som det är hör jag folk påstå att de absolut inte kan springa på asfalt, men grusade stigar, motionsspår och löpband fungerar fint. Jag brukar förmodligen mest fnysa eftersom jag tycker att det låter lite tramsigt, men jag kanske har fel.
Kan det v
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 21:11Tror det beror mest på vad man har i huvudet.
Jag har genom livet nog provat alla möjliga underlag - inklusive blankis.Överlägset tråkigast för mitt specifika huvud är ett löpband. 🙂
Tror det beror mest på vad man har i huvudet.
Jag har genom livet nog provat alla möjliga underlag - inklusive blankis.
Överlägset tråkigast för mitt specifika huvud är ett löpband. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 21:18Eller pågående/gamla skador som spökar och påverkar vilka underlag som fungerar?
Själv har jag ett =(!&%#(!¤"! löparknä som besvärar mig och jag kan springa på slät asfalt men får ont direkt i mer kuperad terräng. (Just nu springer jag inte alls utan kö
Eller pågående/gamla skador som spökar och påverkar vilka underlag som fungerar?
Själv har jag ett =(!&%#(!¤"! löparknä som besvärar mig och jag kan springa på slät asfalt men får ont direkt i mer kuperad terräng. (Just nu springer jag inte alls utan kö
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 21:44Tja, asfalt är ju det hårdaste av de underlag som du nämner.
Tja, asfalt är ju det hårdaste av de underlag som du nämner.
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 22:01Alla kroppar är olika.
Anledningen till besvären ger möjliga lösningar.
Alla kroppar är olika.
Anledningen till besvären ger möjliga lösningar.
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 22:16Det sitter nog bara i huvudet.
Sen kan man vara olika snabb på olika underlag, men för den skull så "kan" man springa där. Nu är ju inte asfalt hårdast. Prova spring på betong eller varför inte gatsten. 🙂
Det sitter nog bara i huvudet.
Sen kan man vara olika snabb på olika underlag, men för den skull så "kan" man springa där. Nu är ju inte asfalt hårdast. Prova spring på betong eller varför inte gatsten. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 13:34Det verkar vara en vanesak. Försöker man vänja sig vid asfalten för snabbt, eller med fel utrustning, riskerar man nog en del skador.
Det verkar vara en vanesak. Försöker man vänja sig vid asfalten för snabbt, eller med fel utrustning, riskerar man nog en del skador.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:28Har varit nybörjare så är nog inga gamla skador i alla fall. Får se om jag lyckas övertyga dem om att de asfaltslöpning en chans, ökar alternativen för rundor så mycket.
Har varit nybörjare så är nog inga gamla skador i alla fall. Får se om jag lyckas övertyga dem om att de asfaltslöpning en chans, ökar alternativen för rundor så mycket.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:28Har varit nybörjare så är nog inga gamla skador i alla fall. Får se om jag lyckas övertyga dem om att de asfaltslöpning en chans, ökar alternativen för rundor så mycket.
Har varit nybörjare så är nog inga gamla skador i alla fall. Får se om jag lyckas övertyga dem om att de asfaltslöpning en chans, ökar alternativen för rundor så mycket.
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 15:47Asfalt är hårt så många får problem med benhinnor, knän och höfter av stötarna som blir. Men det är självklart en vanesak om hur van kroppen är. 🙂
Asfalt är hårt så många får problem med benhinnor, knän och höfter av stötarna som blir. Men det är självklart en vanesak om hur van kroppen är. 🙂