Quote from Guest on 13 May 2009, 22:24Skall köra VR och siktar på 10 timmar. Skall jag satsa på mycket distancykling eller skall man köra mycket intervaller. Har hitills kör 130 mil med pass på 5-10 mil åt gången.
Skall köra VR och siktar på 10 timmar. Skall jag satsa på mycket distancykling eller skall man köra mycket intervaller. Har hitills kör 130 mil med pass på 5-10 mil åt gången.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 22:34Jag har också målet att klara SUB10. Har cyklat 190 mil i år och väldigt varierade pass. Passen mellan 4-16 mil. Långpass och backträning. Jag har ingen tidigare erfarenhet av landsvägscykling, men jag tycker att variationen är det bästa. Backträning för
Jag har också målet att klara SUB10. Har cyklat 190 mil i år och väldigt varierade pass. Passen mellan 4-16 mil. Långpass och backträning. Jag har ingen tidigare erfarenhet av landsvägscykling, men jag tycker att variationen är det bästa. Backträning för
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 22:40Kloka ord från Rauli. Det händer grejer med kroppen vartefter på långa distanser, både fysiskt o psykiskt när man cyklar så länge. Det är bra att ha "varit där" alltså 15-20 mil iaf. Man lär sig hur man ska dricka och äta också på de längre passen, det är
Kloka ord från Rauli. Det händer grejer med kroppen vartefter på långa distanser, både fysiskt o psykiskt när man cyklar så länge. Det är bra att ha "varit där" alltså 15-20 mil iaf. Man lär sig hur man ska dricka och äta också på de längre passen, det är
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 10:49Nu har jag aldrig klarat VR på 10 timmar, och tränar nästan aldrig intervall (samband?) så jag kanske inte är rätt person att svara. Men min lekmannagissning är att man försöker blanda långa distanspass med intervaller för bästa resultat. Distansen är väl
Nu har jag aldrig klarat VR på 10 timmar, och tränar nästan aldrig intervall (samband?) så jag kanske inte är rätt person att svara. Men min lekmannagissning är att man försöker blanda långa distanspass med intervaller för bästa resultat. Distansen är väl
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:06Det stämmer det som skrivits här ovan, en kombo av distans och intervall är bra. Men det är också mycket viktigt att träna på att ligga på rulle så att man kan ligga i suget avslappnat. Detta sparar mycket kraft men är inte helt ofarligt därför bör man tr
Det stämmer det som skrivits här ovan, en kombo av distans och intervall är bra. Men det är också mycket viktigt att träna på att ligga på rulle så att man kan ligga i suget avslappnat. Detta sparar mycket kraft men är inte helt ofarligt därför bör man tr
Quote from j sollerman on 14 May 2009, 11:59Tror inte intervaller är så viktigt för att köra vättern på 10 timmar. Det viktigaste är att man kan hålla ett och samma tempo i 30 mil. De blir väldigt sällan några skyltspurter eller liknande på vättern 😉 Förra året körde jag sub10 och tränade inte et
Tror inte intervaller är så viktigt för att köra vättern på 10 timmar. Det viktigaste är att man kan hålla ett och samma tempo i 30 mil. De blir väldigt sällan några skyltspurter eller liknande på vättern 😉 Förra året körde jag sub10 och tränade inte et
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 12:22Det går att köra på tio timmar på ren vilja och lite träning som trind köttbulle.
Däremot så finns det många tankar de sista tio milen på vad sjutton man håller på med.
Det går att köra på tio timmar på ren vilja och lite träning som trind köttbulle.
Däremot så finns det många tankar de sista tio milen på vad sjutton man håller på med.
Quote from j sollerman on 14 May 2009, 12:23De beskriver min runda förra året 😉
De beskriver min runda förra året 😉
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 12:33Intervaller är ju tidseffektivare än att bara rulla många mil. Med 2 intervallpass och 1 distans i veckan kommer man långt
Intervaller är ju tidseffektivare än att bara rulla många mil. Med 2 intervallpass och 1 distans i veckan kommer man långt
Quote from j sollerman on 14 May 2009, 12:35Har man tiden så är de bättre att köra två distanspass.
Har man tiden så är de bättre att köra två distanspass.