Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:02David, jag vet, men jag är inte elitsatsande utan tränar det som är smidigt att träna för säsongen. Optimalt är det kanske inte, men inte heller bortkastad tid. Inomhusträning passar en sån som mig bra som inte vill vara ute och köra långa distanspass i v
David, jag vet, men jag är inte elitsatsande utan tränar det som är smidigt att träna för säsongen. Optimalt är det kanske inte, men inte heller bortkastad tid. Inomhusträning passar en sån som mig bra som inte vill vara ute och köra långa distanspass i v
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:07Fredrik>> Hur mycket kortare pass tränade din kompis? Det måste ändå ha varit en hyfsat seriös träning under vinterhalvåret misstänker jag?
Fredrik>> Hur mycket kortare pass tränade din kompis? Det måste ändå ha varit en hyfsat seriös träning under vinterhalvåret misstänker jag?
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:11Ja, formtoppning på vintern verkar vara bra inför februaricupen.
Ja, formtoppning på vintern verkar vara bra inför februaricupen.
Quote from ellen olsson on 14 May 2009, 16:12Han cyklade bara till och från jobbet, 14km enkel väg. Han försökte dock köra så snabbt han kunde och10 sådana pass i veckan ger naturligtvis bra resultat. Utöver det så var vi en dryg vecka i Italien och cyklade men redan innan vi åkte dit så var han sta
Han cyklade bara till och från jobbet, 14km enkel väg. Han försökte dock köra så snabbt han kunde och10 sådana pass i veckan ger naturligtvis bra resultat. Utöver det så var vi en dryg vecka i Italien och cyklade men redan innan vi åkte dit så var han sta
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 16:26Imponerande. Men jag tycker ändå att det låter för bra för att vara sant att man ska gå från helt otränad till att ha kapacitet för en tid på omkring 8 tim på VR genom 5-6 timmars effektiv träning per vecka + en vecka i Italien?
Att högintensiv träning
Imponerande. Men jag tycker ändå att det låter för bra för att vara sant att man ska gå från helt otränad till att ha kapacitet för en tid på omkring 8 tim på VR genom 5-6 timmars effektiv träning per vecka + en vecka i Italien?
Att högintensiv träning
Quote from ellen olsson on 14 May 2009, 17:07Vad tror du om kombinationen 5 månaders vila följt av sisådär 2 månaders målmedveten träning då?
Det funkar för en person som tävlar i Elitklass. I.o.f.s. så har han en rätt gedigen träningsbakgrund men träning är ändå färskvara.Om man tränar på rätt s
Vad tror du om kombinationen 5 månaders vila följt av sisådär 2 månaders målmedveten träning då?
Det funkar för en person som tävlar i Elitklass. I.o.f.s. så har han en rätt gedigen träningsbakgrund men träning är ändå färskvara.
Om man tränar på rätt s
Quote from ellen olsson on 14 May 2009, 17:09Det funkar för gemene man också. Från de senaste åren så finns en hel del forskning kring detta så örhoppningsvis blir vi av med en del myter vad det lider...:-)
Toolboxdelen på Pez innehåller en hel del intressant läsning.
http://www.pezcyclingnews.com/
Det funkar för gemene man också. Från de senaste åren så finns en hel del forskning kring detta så örhoppningsvis blir vi av med en del myter vad det lider...:-)
Toolboxdelen på Pez innehåller en hel del intressant läsning.
http://www.pezcyclingnews.com/
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 21:57väldigt mycket sitter nog i skallen gillar man som jag inte att bli trött så finns inte heller nån träning som gör mig till bra cyklist 🙂
väldigt mycket sitter nog i skallen gillar man som jag inte att bli trött så finns inte heller nån träning som gör mig till bra cyklist 🙂
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 22:31Det finns den träningen som är det optimala för att cykla fort, sen finns det där lilla som kallas livet. Att sitta och fantisera om upplägg som kräver 12-15 timmar i veckan känns inte speciellt givande. Bättre att utgå från den träningsmängd som får plat
Det finns den träningen som är det optimala för att cykla fort, sen finns det där lilla som kallas livet. Att sitta och fantisera om upplägg som kräver 12-15 timmar i veckan känns inte speciellt givande. Bättre att utgå från den träningsmängd som får plat
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 08:15Jag har kört tre Vättern på rad nu med tiderna:
11:25 (2006)
12:35 (2007)
9:35 (2008)samma startid alla tre åren (21:50) och med hyfsat liknande väderförhållanden utom 2006 då det var fanstastikskt bra väder som många vet.
Mellan åren 2007 och 2008,
Jag har kört tre Vättern på rad nu med tiderna:
11:25 (2006)
12:35 (2007)
9:35 (2008)
samma startid alla tre åren (21:50) och med hyfsat liknande väderförhållanden utom 2006 då det var fanstastikskt bra väder som många vet.
Mellan åren 2007 och 2008,