Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIntervall eller distans?
You need to log in to create posts and topics.

Fast inte lika fort.

Jag hade behövt ha laptoppen med på ryggen för att hålla rätt på den pyramiden.
Utan laptop så hade jag sprungit in ett träd när jag försökte komma ihåg om jag var 3 2 minutare eller 5 1,5 minutaren och om det är vila eller inte.

Sånt kan man programmera pulsklockor att hålla reda på.

Fredrik: Jag kan egentligen inte ha någon speciell åsikt om just Lactlab, jag har aldrig besökt något annat sådant lab. Men att göra ett lactat-test kan jag rekommendera. Det är ju kul att se lite hur man ligger till (även om jag inte riktigt kunde tolka

Jag körde VR på sub10 förra året, satsar på sub9 i år. Förra året körde jag många långa pass, +300 mil före VR.

Eftersom VR är som ett linjelopp, där man ligger på rulle i klungor, är det tämligen viktigt att ibland kunna reagera på fartväxlingar, om int

Erik: Fördelen med att variera längden på hårdkörningarna är att du får med både snabbhetsträning på de korta rycken och snabbhetsuthållighetsträning på de längre. Hastigheten ska m.a.o. variera med längden på fartdelen. Dynamik i träningen är ett generel

I triathlon kör man normalt tempolopp, ej linjelopp. Träningen behöver inte skilja sig så mycket åt. Mer korta intervaller för linjelopp, för att klara rycken som blir.

"Fast inte lika fort."
Nu är det ju så att man ska springa efteråt. Det finns dock en

Japp...cyklister har en tendens att glömma triatleternas generella återhållsamhet på cykel...Skulle vilja se dem springa en mara efter ett 20 mila pass...

För övrigt sprang Lance Armstron NY Marathon ett år eller så efter han lade av sist...min kompis sp

jo en riktig medelmåtta som knappt kom under 3h på maran(H).......

Det är få som endast kör tempolopp bland tävlingscyklisterna. De tränar för att köra linjelopp.