Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 15:55Fast inte lika fort.
Fast inte lika fort.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 17:51Jag hade behövt ha laptoppen med på ryggen för att hålla rätt på den pyramiden.
Utan laptop så hade jag sprungit in ett träd när jag försökte komma ihåg om jag var 3 2 minutare eller 5 1,5 minutaren och om det är vila eller inte.
Jag hade behövt ha laptoppen med på ryggen för att hålla rätt på den pyramiden.
Utan laptop så hade jag sprungit in ett träd när jag försökte komma ihåg om jag var 3 2 minutare eller 5 1,5 minutaren och om det är vila eller inte.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 May 2009, 18:15Sånt kan man programmera pulsklockor att hålla reda på.
Sånt kan man programmera pulsklockor att hålla reda på.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:06Fredrik: Jag kan egentligen inte ha någon speciell åsikt om just Lactlab, jag har aldrig besökt något annat sådant lab. Men att göra ett lactat-test kan jag rekommendera. Det är ju kul att se lite hur man ligger till (även om jag inte riktigt kunde tolka
Fredrik: Jag kan egentligen inte ha någon speciell åsikt om just Lactlab, jag har aldrig besökt något annat sådant lab. Men att göra ett lactat-test kan jag rekommendera. Det är ju kul att se lite hur man ligger till (även om jag inte riktigt kunde tolka
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:15Jag körde VR på sub10 förra året, satsar på sub9 i år. Förra året körde jag många långa pass, +300 mil före VR.
Eftersom VR är som ett linjelopp, där man ligger på rulle i klungor, är det tämligen viktigt att ibland kunna reagera på fartväxlingar, om int
Jag körde VR på sub10 förra året, satsar på sub9 i år. Förra året körde jag många långa pass, +300 mil före VR.
Eftersom VR är som ett linjelopp, där man ligger på rulle i klungor, är det tämligen viktigt att ibland kunna reagera på fartväxlingar, om int
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:35Erik: Fördelen med att variera längden på hårdkörningarna är att du får med både snabbhetsträning på de korta rycken och snabbhetsuthållighetsträning på de längre. Hastigheten ska m.a.o. variera med längden på fartdelen. Dynamik i träningen är ett generel
Erik: Fördelen med att variera längden på hårdkörningarna är att du får med både snabbhetsträning på de korta rycken och snabbhetsuthållighetsträning på de längre. Hastigheten ska m.a.o. variera med längden på fartdelen. Dynamik i träningen är ett generel
Quote from Anders Wallerstedt on 19 May 2009, 13:32I triathlon kör man normalt tempolopp, ej linjelopp. Träningen behöver inte skilja sig så mycket åt. Mer korta intervaller för linjelopp, för att klara rycken som blir.
"Fast inte lika fort."
Nu är det ju så att man ska springa efteråt. Det finns dock en
I triathlon kör man normalt tempolopp, ej linjelopp. Träningen behöver inte skilja sig så mycket åt. Mer korta intervaller för linjelopp, för att klara rycken som blir.
"Fast inte lika fort."
Nu är det ju så att man ska springa efteråt. Det finns dock en
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 13:36Japp...cyklister har en tendens att glömma triatleternas generella återhållsamhet på cykel...Skulle vilja se dem springa en mara efter ett 20 mila pass...
För övrigt sprang Lance Armstron NY Marathon ett år eller så efter han lade av sist...min kompis sp
Japp...cyklister har en tendens att glömma triatleternas generella återhållsamhet på cykel...Skulle vilja se dem springa en mara efter ett 20 mila pass...
För övrigt sprang Lance Armstron NY Marathon ett år eller så efter han lade av sist...min kompis sp
Quote from Charlotte Skoglund on 19 May 2009, 14:24jo en riktig medelmåtta som knappt kom under 3h på maran(H).......
jo en riktig medelmåtta som knappt kom under 3h på maran(H).......
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 14:29Det är få som endast kör tempolopp bland tävlingscyklisterna. De tränar för att köra linjelopp.
Det är få som endast kör tempolopp bland tävlingscyklisterna. De tränar för att köra linjelopp.