Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervalla VU
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker det tar nästan 10 min att komma in i andra andningen, så idag när jag skulle kuta 15 min i sträck under VU så fick jag allt bita ihop. Första 4 min kändes som en evighet, men sista 5 var knappt jobbiga.

Nu kan jag bara tala för egen del men om jag ska springa så finns inte alternativet att gå i mitt huvud.
Jag vet att börjar jag gå så är det ett h*vete att börja springa igen.
Så hellre sänker jag tempot till en så lusig jogg att ingen i världen skulle ka

Har du förresten en pulsklocka? Om du har det skulle det ju vara enklare om du kan bestämma att när pulsen är nere under X slag/min så ska jag börja springa igen. På så sätt riskerar du inte att gå för länge och få göra om det där med att komma in i andra

AT: Jag är redan nere på en fart som kallas lusig jogging 😀

Nej jag har ingen pulsklocka, kanske skulle satsa på att spara pengar till en garmin305 ixtället för en garmin205 då 🙂

Men ok,,,kortare gå-intervaller. Men då kommer jag också behöva kortare

Jag inledde min första VU med 5 min gång (uppvärmning), joggade sen ca. 20 min (till en viss korsning), gick 5, sprang 20 osv, och kände att det var precis lagom för mig. Efter 20 min jogg började jag bli lite trött, efter 5 min gång ville kroppen springa

Mm jag får testa. Får se om jag fixar VU på onsdag eller om jag får hoppa över denna sista månad.

Du klarar det! (t+)

Tack 🙂 Ja jag hoppas det 🙂

Erik: Ja jag har haft en känsla den senaste veckan att jag ska satsa på 4 och 5 kilometer och göra mig stensäker på det först. Samtidigt så vill jag ju gärna köra sista VU för i år. Hade planerat att göra det i lördags, men mådde inte helt ok då.

Jag är

Åsa, du kan ju faktiskt gå hela rundan om du nu inte vill intervalla dig med jogging.
Då har du åtminstonne gjort den och det kommer kännas bättre än att hoppa över den. 🙂