Quote from Guest on 5 January 2010, 13:39Har sprungit nästan 3ggr/veckan sen i mars, och tänkte nu börja med intervallträning när jag flyttar inomhus och börjar träna mer på löpband (pga kyla och snö, tycker om att springa ute, men är lite "nördig" så jag tycker om kontrollen vid ett löpband ock
Har sprungit nästan 3ggr/veckan sen i mars, och tänkte nu börja med intervallträning när jag flyttar inomhus och börjar träna mer på löpband (pga kyla och snö, tycker om att springa ute, men är lite "nördig" så jag tycker om kontrollen vid ett löpband ock
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 13:495 * 1 000 m el. 10 * 1 000 m brukar jag köra och det ger enorm effekt.
Funkar toppen för mig 🙂
5 * 1 000 m el. 10 * 1 000 m brukar jag köra och det ger enorm effekt.
Funkar toppen för mig 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 16:18ja...om syftet är att bli snabbare på 5km/Milen..vad för slags intervallträning passar sig då?
ja...om syftet är att bli snabbare på 5km/Milen..vad för slags intervallträning passar sig då?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:00I stället för intervaller testa:
1. 5 min/km så länge du orkar.
2. 6 min/km så länge du orkar.Kommer du på träning kanske 4 resp. 8 km har du stor chans att på tävling klara dina 25 resp. 60 minuter. 😉
Kommer du för långt på dina tester kan du höja d
I stället för intervaller testa:
1. 5 min/km så länge du orkar.
2. 6 min/km så länge du orkar.
Kommer du på träning kanske 4 resp. 8 km har du stor chans att på tävling klara dina 25 resp. 60 minuter. 😉
Kommer du för långt på dina tester kan du höja d
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:26K-G: Är det inte risk att man skadar sig om man springer så länge som möjligt?
När jag kör intervaller på löpband (vilket var länge sen nu) så brukar jag lägga upp det så här.
Uppvärmning, 1 minut på 17km/h, vila 30 sek, 1 minut på 17,5km/h, vila 30 sek,
K-G: Är det inte risk att man skadar sig om man springer så länge som möjligt?
När jag kör intervaller på löpband (vilket var länge sen nu) så brukar jag lägga upp det så här.
Uppvärmning, 1 minut på 17km/h, vila 30 sek, 1 minut på 17,5km/h, vila 30 sek,
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 17:34Tobbe.
Skulle jag köra ditt pass så kunde de spela plockepinn med mig efteråt.;)
Jag tror att med 25 resp. 60 minuter som mål och tydligen kapabel till bättre ( åtminstone i huvudet ) så tror jag att hon först skall vänja sig vid önskad tid/sträcka. 🙂
Tobbe.
Skulle jag köra ditt pass så kunde de spela plockepinn med mig efteråt.;)
Jag tror att med 25 resp. 60 minuter som mål och tydligen kapabel till bättre ( åtminstone i huvudet ) så tror jag att hon först skall vänja sig vid önskad tid/sträcka. 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 19:17Jag säger bara en sak...MÄNGD..!?
Å så varför inte en mindre spurt efter varje pass...hehe.!?
Jag säger bara en sak...MÄNGD..!?
Å så varför inte en mindre spurt efter varje pass...hehe.!?
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:21OK, tack för tipsen. 5x1000 känns väl bra sträcka att börja med, men tiden då? jag vet att man ska klara alla 5 på ungefär samma tid, så låter det vettigt att köra 5:30 min/km först, och klarar man det så ökar man till tex 5:00/km, eller ska man köra bara
OK, tack för tipsen. 5x1000 känns väl bra sträcka att börja med, men tiden då? jag vet att man ska klara alla 5 på ungefär samma tid, så låter det vettigt att köra 5:30 min/km först, och klarar man det så ökar man till tex 5:00/km, eller ska man köra bara
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:28Malin, jag tycker du ska köra 5-6st 1000m intervaller. Fart så att du orkar alla i samma fart och utmattning så att du inte gärna skulle ge dig på en till. Vilan är ju också en komponent, jag gillar gå/ståvila men de flesta rekommenderar joggvila. Min rek
Malin, jag tycker du ska köra 5-6st 1000m intervaller. Fart så att du orkar alla i samma fart och utmattning så att du inte gärna skulle ge dig på en till. Vilan är ju också en komponent, jag gillar gå/ståvila men de flesta rekommenderar joggvila. Min rek
Quote from Robert Steinvall on 5 January 2010, 20:28jag siktar på milen sub55 i juni och milen ner mot 50 i slutet av sommaren och kommer köra 2 typer av intervaller: långa och lite långsammare med kort vila och så snabba (nära max) och korta med längre återhämtning. tänker mig runt 4-8 av de långsamma och
jag siktar på milen sub55 i juni och milen ner mot 50 i slutet av sommaren och kommer köra 2 typer av intervaller: långa och lite långsammare med kort vila och så snabba (nära max) och korta med längre återhämtning. tänker mig runt 4-8 av de långsamma och