Quote from Robert Steinvall on 5 January 2010, 20:29(med långa menar jag 1000, 1500 eller 2000 meter och med korta typ 1 min eller så)
(med långa menar jag 1000, 1500 eller 2000 meter och med korta typ 1 min eller så)
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:39min plan var också att strukturera upp löpningen och springa lite intervaller. Springer jag runt kvarteret är det 1.4 km (inga korsningar/trafikljus ....).
Vad tror ni om en snabb runda (4:30 min/km? min vanliga löparhastighet är runt 5:30) varvat med e
min plan var också att strukturera upp löpningen och springa lite intervaller. Springer jag runt kvarteret är det 1.4 km (inga korsningar/trafikljus ....).
Vad tror ni om en snabb runda (4:30 min/km? min vanliga löparhastighet är runt 5:30) varvat med e
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:43Frågan är väl om du klarar flera, 4 eller fler, i 4:30 fart? Men visst, man måste inte köra exakt distans på bana.
Frågan är väl om du klarar flera, 4 eller fler, i 4:30 fart? Men visst, man måste inte köra exakt distans på bana.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 20:56Ja, det återstår ju att se.... Ska bli frisk först. Sedan får jag testa en kväll och kolla vilken hastighet jag klarar egentligen. En Forerunner vore ju trevligt... (H)
Ja, det återstår ju att se.... Ska bli frisk först. Sedan får jag testa en kväll och kolla vilken hastighet jag klarar egentligen. En Forerunner vore ju trevligt... (H)
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 21:07tack tack 🙂
Joo Anna, en Garmin är inte fel! helt sjukt vad mycket siffror och statistik och staplar och streck man kan få fram med den 🙂 Undrar om man kan få den att springa åt en också ??.. Det tar ju så mkt tid framför datorn, man hinner ju inte ut
tack tack 🙂
Joo Anna, en Garmin är inte fel! helt sjukt vad mycket siffror och statistik och staplar och streck man kan få fram med den 🙂 Undrar om man kan få den att springa åt en också ??.. Det tar ju så mkt tid framför datorn, man hinner ju inte ut
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 21:41Brukar köra intervaller där jag tokspringer i 1 minut för att sedan gå i 30 sekunder, tokspringa 1 minut, gå 30 sekunder osv. Detta gör jag i tio omgångar.
Om det är bra eller utvecklande för löpningen vet jag inte men det känns i kroppen efteråt...
Nå
Brukar köra intervaller där jag tokspringer i 1 minut för att sedan gå i 30 sekunder, tokspringa 1 minut, gå 30 sekunder osv. Detta gör jag i tio omgångar.
Om det är bra eller utvecklande för löpningen vet jag inte men det känns i kroppen efteråt...
Nå
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 21:47Malte, det påminner lite om de vanliga 70/20 intervallerna. Är t ex vanligt inom orientering.
Tydligen även skidåkning:
Kort intervallträning A3
10-15 slag under max. De vanligaste formerna är 15-15 sek eller 70-20 sek. Aktiv vila mellan intervallerna.
Malte, det påminner lite om de vanliga 70/20 intervallerna. Är t ex vanligt inom orientering.
Tydligen även skidåkning:
Kort intervallträning A3
10-15 slag under max. De vanligaste formerna är 15-15 sek eller 70-20 sek. Aktiv vila mellan intervallerna.
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:22A3 ??
A3 ??
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:22A3 ??
dubbelpost
A3 ??
dubbelpost
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 22:31Jag saxade från en sajt om skidåkning. De brukar prata om A1, A2,... se t ex http://www.marathon.se/traningsprogram/ordlista.cfm
Jag saxade från en sajt om skidåkning. De brukar prata om A1, A2,... se t ex http://www.marathon.se/traningsprogram/ordlista.cfm