Quote from Guest on 1 November 2007, 10:27Jag springer i stort sett alla intervallpass på löpband, för att ha bättre kontroll över hastigheter och minutrar. Brukar köra minimum 4x4 min, med joggvila emellan. Mitt problem är att jag egenetligen inte vet vilka rekommendationer ang hastigheter som f
Jag springer i stort sett alla intervallpass på löpband, för att ha bättre kontroll över hastigheter och minutrar. Brukar köra minimum 4x4 min, med joggvila emellan. Mitt problem är att jag egenetligen inte vet vilka rekommendationer ang hastigheter som f
Quote from Urban Nilsson on 1 November 2007, 10:37Här kan du räkna ut utifrån din nuvarande hastighet:
http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?vdot=52
Här kan du räkna ut utifrån din nuvarande hastighet:
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 10:39Du kommer nog få lika många olika svar som folk som svarar… Jag har ju precis blivit övertygad om att långsamma intervaller är bra, något jag vet att många inte håller med om. Milfart minus sekunder är ganska snabbt enligt denna filosofi. Om du siktar på
Du kommer nog få lika många olika svar som folk som svarar… Jag har ju precis blivit övertygad om att långsamma intervaller är bra, något jag vet att många inte håller med om. Milfart minus sekunder är ganska snabbt enligt denna filosofi. Om du siktar på
Quote from Catharina Brattlin on 1 November 2007, 10:52Daniel, är tyvärr inte så väl bevandrad i engelska löptermer, så den sidan gav mig ingenting. Fyllde i distansen på tänkt måltid, men fick inget vettigt ut av detta. Har Du lust att hjälpa mig: *vill springa 21095 m på 2:06*...? (Sätter ribban lågt i börj
Daniel, är tyvärr inte så väl bevandrad i engelska löptermer, så den sidan gav mig ingenting. Fyllde i distansen på tänkt måltid, men fick inget vettigt ut av detta. Har Du lust att hjälpa mig: *vill springa 21095 m på 2:06*...? (Sätter ribban lågt i börj
Quote from Anders Wallerstedt on 1 November 2007, 11:05Några andra punkter att fundera på
* Löpsteget (prova en eller två övningar till att börja med, fyll på vart efter)
* BackeKanske en gång i veckan, du får variation och det kanske inte känns tråkigt.
På http://www.marathon.se finns flera artiklar, och
Några andra punkter att fundera på
* Löpsteget (prova en eller två övningar till att börja med, fyll på vart efter)
* Backe
Kanske en gång i veckan, du får variation och det kanske inte känns tråkigt.
På http://www.marathon.se finns flera artiklar, och
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 11:28Sylvia,
Jag har inte börjat med den än p g a att jag drog på mig en lättare skada på ett lopp nyss. Men jag ska sätta igång när som helst. Detta är förespråkat av löptränaren hos Heleneholms Triathlonteam och han har fått fram bra löpresultat bland sina a
Sylvia,
Jag har inte börjat med den än p g a att jag drog på mig en lättare skada på ett lopp nyss. Men jag ska sätta igång när som helst. Detta är förespråkat av löptränaren hos Heleneholms Triathlonteam och han har fått fram bra löpresultat bland sina a
Quote from Catharina Brattlin on 1 November 2007, 12:39Anders, ska absolut testa det Du förespråkar...och JA, det är dödens tråkigt att köra volym på löpband, och det gör ju att jag vill ha korta snabba intervallmetoder, men effektiva, om Du förstår vad jag menar. Distanspass kör jag alltid utomhus, med fartö
Anders, ska absolut testa det Du förespråkar...och JA, det är dödens tråkigt att köra volym på löpband, och det gör ju att jag vill ha korta snabba intervallmetoder, men effektiva, om Du förstår vad jag menar. Distanspass kör jag alltid utomhus, med fartö
Quote from Lotta W on 1 November 2007, 12:44Nyckfullt väder? Det är nu det börjar bli skönt löparväder!
Nyckfullt väder? Det är nu det börjar bli skönt löparväder!
Quote from Urban Nilsson on 1 November 2007, 12:45Jag tror att man ska fylla i den hastighet man har idag på valfri sträcka.
Det resultat du fick var intervaller på 1000m: 5:18, 800m: 4:15, 400m: 2:07.
Jag tror att man ska fylla i den hastighet man har idag på valfri sträcka.
Det resultat du fick var intervaller på 1000m: 5:18, 800m: 4:15, 400m: 2:07.
Quote from Fredrik Närenfors on 1 November 2007, 12:56Sylvia.
Med intervaller på 4 minuter tränar du upp din syreupptagningsförmåga.
Intervaller som ligger på 10-40 minuter tränar du upp din mjölkjsyratröskel på.
Det som Anders kallar lågintensiva intervaller vet jag inte vad man tränar på som inte kunnat t
Sylvia.
Med intervaller på 4 minuter tränar du upp din syreupptagningsförmåga.
Intervaller som ligger på 10-40 minuter tränar du upp din mjölkjsyratröskel på.
Det som Anders kallar lågintensiva intervaller vet jag inte vad man tränar på som inte kunnat t