Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervaller...återigen!
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer i stort sett alla intervallpass på löpband, för att ha bättre kontroll över hastigheter och minutrar. Brukar köra minimum 4x4 min, med joggvila emellan. Mitt problem är att jag egenetligen inte vet vilka rekommendationer ang hastigheter som f

Här kan du räkna ut utifrån din nuvarande hastighet:

http://www.attackpoint.org/trainingpaces.jsp?vdot=52

Du kommer nog få lika många olika svar som folk som svarar… Jag har ju precis blivit övertygad om att långsamma intervaller är bra, något jag vet att många inte håller med om. Milfart minus sekunder är ganska snabbt enligt denna filosofi. Om du siktar på

Daniel, är tyvärr inte så väl bevandrad i engelska löptermer, så den sidan gav mig ingenting. Fyllde i distansen på tänkt måltid, men fick inget vettigt ut av detta. Har Du lust att hjälpa mig: *vill springa 21095 m på 2:06*...? (Sätter ribban lågt i börj

Några andra punkter att fundera på
* Löpsteget (prova en eller två övningar till att börja med, fyll på vart efter)
* Backe

Kanske en gång i veckan, du får variation och det kanske inte känns tråkigt.

http://www.marathon.se finns flera artiklar, och

Sylvia,
Jag har inte börjat med den än p g a att jag drog på mig en lättare skada på ett lopp nyss. Men jag ska sätta igång när som helst. Detta är förespråkat av löptränaren hos Heleneholms Triathlonteam och han har fått fram bra löpresultat bland sina a

Anders, ska absolut testa det Du förespråkar...och JA, det är dödens tråkigt att köra volym på löpband, och det gör ju att jag vill ha korta snabba intervallmetoder, men effektiva, om Du förstår vad jag menar. Distanspass kör jag alltid utomhus, med fartö

Nyckfullt väder? Det är nu det börjar bli skönt löparväder!

Jag tror att man ska fylla i den hastighet man har idag på valfri sträcka.

Det resultat du fick var intervaller på 1000m: 5:18, 800m: 4:15, 400m: 2:07.

Sylvia.
Med intervaller på 4 minuter tränar du upp din syreupptagningsförmåga.
Intervaller som ligger på 10-40 minuter tränar du upp din mjölkjsyratröskel på.
Det som Anders kallar lågintensiva intervaller vet jag inte vad man tränar på som inte kunnat t