Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 18:51Varför inte höja hastigheten och ligga på tröskelpulsen under intervallen om du inte får upp pulsen tillräckligt. Kort sagt, skit i 5.23 tempo och jobba med pulsen.
Du kör väl något pass med två-tre minuters intervaller med högre puls någon gång varannan
Varför inte höja hastigheten och ligga på tröskelpulsen under intervallen om du inte får upp pulsen tillräckligt. Kort sagt, skit i 5.23 tempo och jobba med pulsen.
Du kör väl något pass med två-tre minuters intervaller med högre puls någon gång varannan
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 18:55Bra idéer båda två. Att minska vilan till en minut är ett bra första steg. Om pulsen ändå inte går upp så högt den ska tycker jag att du ska öka farten. Du har garanterat nytta av det även på längre distanser som halvmarathon.
Bra idéer båda två. Att minska vilan till en minut är ett bra första steg. Om pulsen ändå inte går upp så högt den ska tycker jag att du ska öka farten. Du har garanterat nytta av det även på längre distanser som halvmarathon.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 20:04Hej Sylvia.
Ja håller med det som dom andra har skrivit. Gå ner till 4-1 och öka tempot i stället för att gå upp tilll 7:or. Dom kommer inte att öka pulsen på samma sätt som om du ökar farten och kör lite kortare i stället. 4-1 = dö jobbigt och bra för
Hej Sylvia.
Ja håller med det som dom andra har skrivit. Gå ner till 4-1 och öka tempot i stället för att gå upp tilll 7:or. Dom kommer inte att öka pulsen på samma sätt som om du ökar farten och kör lite kortare i stället. 4-1 = dö jobbigt och bra för
Quote from Catharina Brattlin on 11 February 2008, 20:12OK, sänka vilan som prio ett och sen ev öka farten. Men inte öka längden på intervallerna då...? Och ej heller antalet...?
David; menar Du VOmax så, nä det kör jag inte ännu, men kommer som ett stående inslag varannan vecka i mitt löpprogram efter min sk
OK, sänka vilan som prio ett och sen ev öka farten. Men inte öka längden på intervallerna då...? Och ej heller antalet...?
David; menar Du VOmax så, nä det kör jag inte ännu, men kommer som ett stående inslag varannan vecka i mitt löpprogram efter min sk
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 20:20Nej inte VOmax, utan hårdare intervaller för att få fartökningar under 2-3 minuter med mer syra för att sedan återgå till "vanlig" löpning på runt 75%. Så det bränner till i benen av syra.
Nej inte VOmax, utan hårdare intervaller för att få fartökningar under 2-3 minuter med mer syra för att sedan återgå till "vanlig" löpning på runt 75%. Så det bränner till i benen av syra.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 20:33Ja, att tåla fart-syraökning och därefter att kunna fortsätta vid "normal" fart.
Ja, att tåla fart-syraökning och därefter att kunna fortsätta vid "normal" fart.
Quote from Catharina Brattlin on 11 February 2008, 20:38OK, tål definitivt att tänka på...TACK!
OK, tål definitivt att tänka på...TACK!
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 20:48Det sitter huvudet!
Löpträning skiljer inte så mycket från cykelträning men vi har de fina lagtempokörningar med avslutningar på 30-15, 30-10, 20-10 sek och avlutande spurt.
Det sitter huvudet!
Löpträning skiljer inte så mycket från cykelträning men vi har de fina lagtempokörningar med avslutningar på 30-15, 30-10, 20-10 sek och avlutande spurt.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 20:48Hej Sylvia.
Ja det är rätt, jag menar 4 minuter intervall och 1 minut joggvila och fördelen som jag ser det är att man orkar ligga där på gränsen och lite, lite över men inte för mycket. Låt säga att du ligger på 86-87 % eller vad det nu kan vara och du
Hej Sylvia.
Ja det är rätt, jag menar 4 minuter intervall och 1 minut joggvila och fördelen som jag ser det är att man orkar ligga där på gränsen och lite, lite över men inte för mycket. Låt säga att du ligger på 86-87 % eller vad det nu kan vara och du
Quote from Catharina Brattlin on 11 February 2008, 21:04Återigen fulladdad med nya kunskaper från Er, och det tackar jag för. (L)
Jag samlar ihop all info och bygger något bra av det hela...
Återigen fulladdad med nya kunskaper från Er, och det tackar jag för. (L)
Jag samlar ihop all info och bygger något bra av det hela...