Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 13:15Tempot ligger högre än på LSD, men lägre än vad du kör senare på säsongen. En bra grej är att du får ihop många kilometrar i högre fart än om du kör det sammanhängande och dessutom med bättre teknik och vid lägre puls. En person som drar maran på 3.30 kan
Tempot ligger högre än på LSD, men lägre än vad du kör senare på säsongen. En bra grej är att du får ihop många kilometrar i högre fart än om du kör det sammanhängande och dessutom med bättre teknik och vid lägre puls. En person som drar maran på 3.30 kan
Quote from Catharina Brattlin on 1 November 2007, 14:09OK, om jag då ska sammanfatta detta så; jag vill höja mjölksyratröskeln OCH syreupptagningsförmågan, för att helt enkelt bli snabbare på halvmaradistansen. Det optimala blir då att varva dessa båda tekniker, om jag har fattat saken rätt. Varannan gång kör
OK, om jag då ska sammanfatta detta så; jag vill höja mjölksyratröskeln OCH syreupptagningsförmågan, för att helt enkelt bli snabbare på halvmaradistansen. Det optimala blir då att varva dessa båda tekniker, om jag har fattat saken rätt. Varannan gång kör
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 14:59Om du menar det jag skrev så ökar man inte längden på varje intervall, utan längden på löppasset. Första gångerna kanske du springer 30 minuter 5*6 minuter eller 4*8 eller nåt, det kan du variera från pass till pass. När det känns lätt ökar du totala tid
Om du menar det jag skrev så ökar man inte längden på varje intervall, utan längden på löppasset. Första gångerna kanske du springer 30 minuter 5*6 minuter eller 4*8 eller nåt, det kan du variera från pass till pass. När det känns lätt ökar du totala tid
Quote from ellen olsson on 1 November 2007, 21:54> Daniel, är tyvärr inte så väl bevandrad i engelska löptermer, så den sidan gav mig ingenting. Fyllde i distansen på tänkt måltid, men fick inget vettigt ut av detta. Har Du lust att hjälpa mig: *vill springa 21095 m på 2:06*...? (Sätter ribban lågt i bö
> Daniel, är tyvärr inte så väl bevandrad i engelska löptermer, så den sidan gav mig ingenting. Fyllde i distansen på tänkt måltid, men fick inget vettigt ut av detta. Har Du lust att hjälpa mig: *vill springa 21095 m på 2:06*...? (Sätter ribban lågt i bö
Quote from Catharina Brattlin on 1 November 2007, 22:28Jaha, Fredrik. Fick för mig att "önskeläget" var det man skulle jobba mot.
Mitt senaste resultat var 2:19 (pinsamt långsamt, jag vet...) men tiden inkluderade rätt mycket snack vid de sex vätskestationerna, typ 2 minuter extra per station...sååå, jag rä
Jaha, Fredrik. Fick för mig att "önskeläget" var det man skulle jobba mot.
Mitt senaste resultat var 2:19 (pinsamt långsamt, jag vet...) men tiden inkluderade rätt mycket snack vid de sex vätskestationerna, typ 2 minuter extra per station...sååå, jag rä
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 22:36Nog borde vätskekontroller med Jack Daniels vara det bästa...
Då skulle iaf jag pinna på glad i hågen.... 🙂
Nog borde vätskekontroller med Jack Daniels vara det bästa...
Då skulle iaf jag pinna på glad i hågen.... 🙂
Quote from Lars Mörrby on 2 November 2007, 08:44Personligen tycker jag nog Jack Daniels är rätt äckligt. Tacka vet jag Caol Ila - men det är nog något jag i så fall hellre njuter av efter träning, bastu och mat, och inte under själva träningen...
Personligen tycker jag nog Jack Daniels är rätt äckligt. Tacka vet jag Caol Ila - men det är nog något jag i så fall hellre njuter av efter träning, bastu och mat, och inte under själva träningen...
Quote from Funbeat user on 2 November 2007, 10:28Ja springa och whisky ... eller bourbon .... kombinationen får mig snarare att rysa!
Ja springa och whisky ... eller bourbon .... kombinationen får mig snarare att rysa!
Quote from Catharina Brattlin on 11 February 2008, 18:37Väcker liv i denna tråden igen, då jag har kört fast och behöver hjälp:
Sprang idag 6 st 6-minutersintervaller med 2 minuters joggvila emellan i en hastighet av 5:23/km. Dessa tröskelintervaller (som jag har lärt mig att det heter när man med passet vill
Väcker liv i denna tråden igen, då jag har kört fast och behöver hjälp:
Sprang idag 6 st 6-minutersintervaller med 2 minuters joggvila emellan i en hastighet av 5:23/km. Dessa tröskelintervaller (som jag har lärt mig att det heter när man med passet vill
Quote from Urban Nilsson on 11 February 2008, 18:43Jag tycker att du ska testa att minska på joggvilan lite till, kanske till en minut eller kortare. Poängen är ju att samla på sig syra till en nivå som man kan hantera och ligga på den under passet.
Jag tycker att du ska testa att minska på joggvilan lite till, kanske till en minut eller kortare. Poängen är ju att samla på sig syra till en nivå som man kan hantera och ligga på den under passet.