Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIntervaller 5X1KM
You need to log in to create posts and topics.

peder: Ganska nära VO2Max skulle jag säga. Skulle behöva justera lite för att orka hålla samma fart genom, både puls och fart sjunker lite på slutet. Pulsen hinner inte gå ner mellan de sista intervallerna, så det kanske räcker med lite längre vila för at

ja det var det.. men det var kul. Tack för hjälpen

Intressant tråd det här! Jag körde lite intervaller i dag mest för att det känns som att det ger resultat redan efter några dagar. Men om jag nu skall försöka komma upp i lite längre sträckor(runt 20km något pass i veckan) och bli snabbare, vad skall jag

Intressant tråd det här. Det finns mycket information på marathon.se om just tusingar, se följande sida:

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=140803

I det upplägget är vilan aldrig längre än 60s men minskas efter hand till 30s.

Själv testade

Supertusingar är kul, fast man ska väl helst hinna med några fler set...

Det tar ett tag att lära sig hålla tempot jämnt - 100 meter på, i mitt fall, 19 sekunder känns halvfånigt, men mot slutet av den sista känns det verkligen i benen att det faktiskt i

Idag blir det intervall test... Skall försöka få det mer av tröskel karaktär, det blir 4X1KM... 4,45 tempo med 20 sek vila, behåller dock fri fart på sista och hoppas på neråt 3,50 tempo... Dvs lite lägre tempo än tidigare men kortare vila!

Någon som ty