Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 16:25Löpband är bra som ett komplement till utomhuslöpningen tycker jag. Men det är ju så tråkigt... Även om det säkert har sina fördelar som t ex tempohållare osv.
Utomhus har man fin natur och frisk luft. Det slår alla störningsmoment. Men det är väl indivi
Löpband är bra som ett komplement till utomhuslöpningen tycker jag. Men det är ju så tråkigt... Även om det säkert har sina fördelar som t ex tempohållare osv.
Utomhus har man fin natur och frisk luft. Det slår alla störningsmoment. Men det är väl indivi
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 17:59Jag litar inte heller på tempot som löpbanden anger utan kör mot pulsen istället. Fast då måste man ju veta sina pulsnivåer förstås. Här fungerar bara polars pulsband har jag märkt.
Jag litar inte heller på tempot som löpbanden anger utan kör mot pulsen istället. Fast då måste man ju veta sina pulsnivåer förstås. Här fungerar bara polars pulsband har jag märkt.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 20:18Kör man på samma löpband borde tempo vara samma från pass till pass.
Kör man på samma löpband borde tempo vara samma från pass till pass.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 21:12Sant, men man kanske inte skall ha förväntningar att det är samma tempo som utomhus.
Sant, men man kanske inte skall ha förväntningar att det är samma tempo som utomhus.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:06Ett kalibrerat löpband skiljer ingenting att springa på mot på t ex bana. Under förutsättning att man kompenserar med 1,5% lutning för bortfallet av fartvinden.
Det är inte mindre jobbigt att tvingas hålla tempot uppe efter löpbandet mot att springa på f
Ett kalibrerat löpband skiljer ingenting att springa på mot på t ex bana. Under förutsättning att man kompenserar med 1,5% lutning för bortfallet av fartvinden.
Det är inte mindre jobbigt att tvingas hålla tempot uppe efter löpbandet mot att springa på f
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:35Bästa förklaringen/beskrivningen av löpband kontra utomhuskutning som jag läst hittills. Din erfarenhet säger du och då gäller väl den som för dig en sanning så den ska du inte ta tillbaka..hävda den istället. Jag har bara kutat på löpband i två minuter i
Bästa förklaringen/beskrivningen av löpband kontra utomhuskutning som jag läst hittills. Din erfarenhet säger du och då gäller väl den som för dig en sanning så den ska du inte ta tillbaka..hävda den istället. Jag har bara kutat på löpband i två minuter i
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:56Sven: Har gjort det där du beskriver många gånger. Håller inte med dig. Mina erfarenheter är att det är tuffare, framförallt mentalt utomhus. Jag har sprungit mycket på löpband i mina dagar och personligen är jag övertygad om att utomhuslöpningen ger myc
Sven: Har gjort det där du beskriver många gånger. Håller inte med dig. Mina erfarenheter är att det är tuffare, framförallt mentalt utomhus. Jag har sprungit mycket på löpband i mina dagar och personligen är jag övertygad om att utomhuslöpningen ger myc
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 06:28Sven: Lutning ??? För att kompensera vind?.. Tell me..! 😉
Sven: Lutning ??? För att kompensera vind?.. Tell me..! 😉
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 09:38Att springa på löpband är, enligt min uppfattning, som att ha springa efter en farthållare som håller perfekt fart. M a o är det mentalt mer ansträngande att göra jobbet själv utomhus. Man måste även ha mer koll på sin omgivning (hur många har t ex stött
Att springa på löpband är, enligt min uppfattning, som att ha springa efter en farthållare som håller perfekt fart. M a o är det mentalt mer ansträngande att göra jobbet själv utomhus. Man måste även ha mer koll på sin omgivning (hur många har t ex stött
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 09:48Efter att tidigare ha följt och deltagit i minst 5 diskussioner i detta ämne är min bestämda uppfattning att det inte finns något "sant" svar på frågeställningen.
Vi är olika. Vissa tycker att det är jobbigare på band andra på bana.
En annan sak.
Hur v
Efter att tidigare ha följt och deltagit i minst 5 diskussioner i detta ämne är min bestämda uppfattning att det inte finns något "sant" svar på frågeställningen.
Vi är olika. Vissa tycker att det är jobbigare på band andra på bana.
En annan sak.
Hur v